No more screaming, no more hiding

Gick och la mig tidigt igår, av ren uttråkning, vilket resulterade i att jag vaknade pigg och utvilad kvart i åtta imorse när klockan ringde. Skönt, särskilt med tanke på det gråa vädret, som brukar ha motsatt effekt på mig. Men gick i alla fall hem och la mig i soffan efter dagislämningen. Det är ju så himla skönt. Sov en timma, sen väcktes jag av att de ringde från Hallsberg och ville att jag skulle jobba imorgon. Jag har egentligen skola imorgon förmiddag, men eftersom det var så himla länge sen jag jobbade i Hallsberg så kände jag att det vore bäst att åka dit och jobba. Grammatiklektionerna är ändå inte obligatoriska.

Var iväg till Gustavsvik en sväng. Simmade den vanliga kilometern. Vet inte varför jag nöjer mig med bara en kilometer, jag är ju inte direkt slutkörd efter den. Kanske borde satsa på att simma en timma istället, och skita i hur långt det blir. Jaja. Solade idag också. Egentligen gillar jag inte solarium, jag tar ganska allvarligt på det där med cancerrisken, särskilt som jag själv har en hudtyp som lättare drabbas. Men samtidigt så tror jag inte att det är så farligt att göra det någon gång ibland, bara det inte blir till en vana. Jag tycker mest bara att det är skönt, blir inte direkt brun liksom. 

Nu ska jag kolla lite på The City och vila, innan det är dags att hämta lillen igen. Skulle kunna sova en sväng igen, man blir ju så himla sömnig av att simma av nån anledning. Kanske blir en liten tupplur. Ikväll ska vi tvätta, men sen är det tv:n som gäller; Familjen Annorlunda och Klass 9A!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0