If that's love, it comes to much too high a cost

Tjabba, tjena, hallå!

Sjukling. Halsont som nästan känns som halsbränna, huvudvärk och snor. Som ett brev på posten. Men är i alla fall pigg och typ feberfri, så det är ju alltid något. Sov ute på soffan inatt. Kan inte somna när Tommy ligger bredvid. Det låter helt stört, men så är det. Eftersom vi har helt olika sovrutiner så är jag van vid att alltid somna själv, och då är det jättesvårt att somna när det är trångt i sängen. Speciellt om Tommy somnar först. Och särskilt när jag är sjuk. Så det blev alltså soffan inatt, men den är ju trots allt väldigt skön att sova i, så det gjorde ju ingenting. Men jag kan inte förstå varför Spike hellre vill pressa sig ner hos mig, i den smala soffan, istället för att få hur mycket plats som helst inne i stora sängen. Men han känner på sig när man är sjuk, och då blir han väldigt vaktig av sig, och vill ha koll på den sjuke hela tiden. Mamma har berättat, att när de hade Spike i somras, när jag och Tommy var i Tunisien, så var Marcus sjuk, och då ville inte Spike gå ut på flera dagar, för att han ville vakta på Marcus. Gullehunden!

Som jag berättade igår blev det ett besök hos veterinären idag. Men det var tur att jag tänkte kolla upp öppettider och sånt igår, för det verkar som att veterinären som fanns ute i Boglundsängen inte finns kvar där. Jag var aldrig där inne, kommer inte ihåg vad det hette, men det skulle kunna vara så att det är den veterinären som nu flyttat till Bista, Hund- & Kattkliniken. Var i alla fall dit vi fick åka idag. Det ligger lite off, ganska långt ifrån busshållsplatsen, men eftersom jag ändå är ganska pigg idag, och det dessutom är underbart väder (vaddå extremkyla till april?) så gjorde det inget att vi fick lite promenad också. Behövde inte ens gå in till själva kliniken, utan kunde köpa medicinen (en ynka tablett) i shoppen istället. 

Strax efter att vi kom hem kom även Tommy hem, och han hade då med sig vår beställning hundmat. När vi beställde den här gången fick vi med fem stycken olika hundböcker, av han TV4:s hundcoach. Har varit lite sugen på såna böcker, men aldrig fått tummen ur, men nu fick vi ju hela fem stycken gratis, så det var ju toppen! Dessutom ska vi förmodligen gå nån form av hundkurs i vår; min kompis Emelia utbildar sig till hundinstruktör, så hon ska hålla övningsgrupper. Blir säkert kul! Är ju väldigt dyrt med sånt annars, så det är ju skönt att få det gratis och samtidigt hjälpa henne i sin utbildning. (:

Nähe, en till Wallander-film på detta då kanske? Kom ju ut tretton (!) nya under förra året, så finns ju en del att se, så att säga. Har nog sett fem eller sex hittills. Alltså sen förra veckan, inte idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0