Babyboom

Men huuuuuur mångaaaa ska få bebis före mig? Jag som på riktigt allvar velat ha i över två år, och som faktiskt blir ledsen av tanken att det förmodligen dröjer många år än innan jag kan få en liten. Och så får alla andra bebisar, bara sådär. Bara senaste halvåret har sex bebisar fötts eller outats. Vad hände? Bara inte alla nära vänner får innan mig, då blir jag ledsen på riktigt. Tur att jag i alla fall har Spike att ta hand om, annars hade jag tyckt väldigt synd om mig själv. Varför, varför, VARFÖR måste jag vänta tills jag är färdigutbildad och har ett fast jobb? Whyyyy? Okej, jag vet varför. Men ändå. Men tänk om det skulle hända ändå, oplanerat? Skulle det betyda en katastrof, att vi inte skulle klara av det? Självklart inte. Men det är väl icke önskbart. Av alla utom mig. Nä. Inga mer bebisnyheter nu, det räcker.

Kommentarer
Postat av: Sara

Lugna ner dig lite nu. Man ska inte ha en bebis bara för att. Jag tror att det blir bäst om den kommer när det är rätt tid för det, och jag tror inte att du ska skaffa bebis nu. Vi skaffar bebis du coh jag när vi är färdigutbildade och har upplevt allt socialt vi vill, fixat de jobb vi vill (eller trivs med för tilfället) och sedan så klämmer vi ut skiten (inte jag då eftersom jag är livrädd, men du förstår)! tiden kommer hjärtat <3

2011-02-04 @ 22:12:55
URL: http://ljungsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0