Trött, tröttare, tröttast

Alltså herregud. Jag befäster min egen teori om att jag inte vaknar om det är grådassig ute mer och mer för varje gång. Idag höll jag faktiskt på att somna på jobbet flera gånger. Först på morgonpasset. Då gick mina ögon bokstavligt talat i kors, och jag var tvungen att springa ut och ta lite frisk luft för att inte somna. Och likadant på eftermiddagen. Var visserligen lite piggare efter lunch, men höll ändå på att somna när vi kollade film på sista lektionen. Shit alltså. Jag har aldrig förr övervägt att ta en kaffe bara för att inte somna, men tänkte nästan göra det idag. Guuuuud. Men blev i alla fall mycket piggare när solen tittade fram igen, så det är verkligen så att man blir piggare av sol. Tyvärr behagade den inte komma till Hallsberg förrän jag var på väg hem, men ändå.
Annars har det ändå varit en bra dag på jobbet. Har för första gången varit med på en dag med profil, alltså inriktning, och har varit på barn- och ungdomsprofilen på förmiddagen, och omvårdnadsprofilen, där jag varit assistent åt mamma, på eftermiddagen.

Tommy är snel hest (haha, tycker fortfarande att det är ett roligt uttryck!) och fixar min cykel just nu, som synes i inägget nedan. Mitt framlyse har varit trasigt ett tag nu, men nu är det så himla mörkt både på kvällar och på morgonen när jag åker till jobbet, så måste verkligen ha ett nytt nu. Känns faktiskt läskigt att åka utan lyse, för man varken ser eller syns. Men nu har jag ett nytt, wehey! Och så har jag fått nya bromsklossar. Känns ju som en ganska viktig grej, det också.. :P

Nä, nu ska jag ta och sova en sväng innan kören. Godnatt så länge! ^-^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0