Go tell him

Nog för att jag blivit av med febern, men fasiken vad snorig jag blivit istället. Känns som jag har snor i hela huvudet. Inatt vaknade jag av att jag inte kunde andas för att jag var så täppt. Tog nässpray och snöt ut en massa, men kunde knappt somna om ändå, eftersom det kändes som att jag hade en massa slem i lungorna också, helt segt att andas. Fy! Men kändes i alla fall bättre imorse.

Har varit en sväng i skolan. Tog "tidiga" lektionen idag (13:15 - 15.00, istället för 15:15 - 17:00). Shit, det är inte lätt med lingvistik alltså! Detta blir verkligen något jag måste kämpa med, i alla fall som det känns nu. Tur att jag inte har några andra ämnen att plugga, förutom att jag har uppsatser.. Fast när jag pratade med några andra kursare efter lektionen framgick det att det i alla fall inte bara var jag som kände mig som ett frågetecken i den här kursen. Skönt att det inte bara var jag, haha!

Tänkte passa på att hämta Spike på hemvägen, men eftersom man helst inte ska hämta innan 16:00, eftersom de är ute på promenad på eftermiddagen, så gjorde jag ett pitstop på stan för att fördriva lite tid. Blev en sväng inne på Träffpunkt, gud vad de gör om hela tiden! Gillar att det finns två nya caféer där, måste prova dem nån dag! Kanske även söka extrajobb? Blev dock ingen shopping, och det var väl lika bra det, för är jag ganska fattig. Fast det är ju lön på fredag! Nån tusenlapp hamnar väl på kontot i alla fall! Eller jo, lite shopping blev det, på Krämaren! På apoteket. Sinova, för mina bihålor. Så jag kan bli av med snoret. Yeah.

Spike var helt galen när jag hämtade honom från dagis. Han är i och för sig alltid väldigt energisk, men idag var det något alldeles extra. Han och hans roomie Milou måste ha haft en massa bus för sig.. Var riktigt skönt att ta en promenad hem i det vackra höstvädret, men nog har man blivit påverkad av gårdagens överfall. Ibland brukar vi gå igenom en liten park, som liksom är på andra sidan av Tegnérlunden. Det är väl mest en liten genomfart med en gräsmatta, men ändå. Alltså, det kändes inte helt hundra att gå där idag. Kändes verkligen som det ultimata stället för en våldtäktsman att gömma sig på. Avskilt och lummigt. Nog var jag uppmärksam på omgivningen alltid! Nog för att Spike är duktig på att vakta, och hans bett går inte av för hackor, men det vete katten om han skulle vara så mycket till hjälp om något hände. Han skulle väl bara gilla att det var nån som kom fram. Och han är ju så liten, att om överfallaren skulle få för sig att skada honom skulle det vara lätt gjort att bara vrida nacken om min lille prins. Näää, fyyy! <3 Jag är nog banne mig mer rädd om honom än om mig själv.

Ikväll börjar Paradise Hotel! Yaaaay! Jag struntar i om folk tycker att det är ett dåligt program, det är ju för tusan underhållande till max! PH har i alla fall en bra programidé, till skillnad från Kungarna av Tylösand. Där förstår jag  verkligen att folk tycker att det är dåligt. Jag var själv på väg att stänga av tv:n första avsnittet. Fast sen fortsatte jag att titta ändå, för jag ville ju se vad mer för sjuka saker de gjorde. Och jag tycker faktiskt att det blivit "bättre" sen första avsnittet.

Nu ska jag laga spaghetti med köttfärssås, muuuuums! Nu när jag äntligen lärt mig laga det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0