Enjoy the ride

Idag har jag jobbat på Allé. Det var fotbollsmatch mellan lärarna och eleverna under idrotten. Jag hade fått vara med om jag ville, men jag börjar känna mig förkyld, så vill inte riskera att bli sjuk när jag ska jobba hela helgen. Men jag var där och tittade i alla fall, och så körde jag lite målvaktsträning med elevernas målvakt. Jäklar vad sugen jag blev på att lira då! För längesen..

Nu är jag barnvakt åt Casper. Fick honom i säng lagom till att kolla på Robinson. Är ju bara för mycket bra på tv nu för tiden, det är inte klokt! Är ju även Hellenius hörna ikväll, hoppas det är bra!

Idag har jag kommit igång med min B-uppsats, eller det självständiga arbetet som det heter hos oss. Arbetet står för hälften av alla poäng som ska tas denna termin, alltså 15 högskolepoäng, men det låter mycket värre än det är. Det vi ska göra är att skriva en lektionsplanering på cirka tio sidor, som utgår från en valfri litterär text (bok, sångtext, dikt etc.). Det kommer nog gå rätt fort att skriva den, bara man kommer igång. Och idag har jag faktiskt gjort hela planeringen för hur uppsatsen ska se ut, så det känns bra. Förresten så gick det jättebra på tentan, fick mitt första VG! Förra terminen låg jag precis på gränsen hela tiden, så känns jättekul att äntligen få det där VG:t.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0