Sommarnatt

Jag älskar den här tiden på året. Det är nu man uppskattar solen, värmen, dofterna- ja, allt- som bäst. Jag bryr mig inte om att det är stora regnmoln på himlen, eller att det egentligen är alldeles för varmt för mig; jag bara älskar det ändå!
Jag älskar ljumma vindar. Att strosa fram längs vägar i villaområden med väldoftande, prunkande trädgårdar.
Jag älskar att gå ner till busshållsplatsen, där det växer en stor häggbuske som blommar för fullt. Att ha på mig sandaler och gå över en gräsmatta och känna grässtråna mot tårna.
Jag älskar doften av grillat, av växtlighet, av rinnande vattenk, av regnvåt asfalt. Att kunna vara ute på kvällen utan att behöva ta på sig en massa ytterkläder.
Jag älskar det vi har nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0