I could change, change, ch-cha-change

En sak som är väldigt bra med att vara ledig är att det finns massor med tid till att träna. Det finns liksom inga ursäkter till att inte göra det, och eftersom jag inte har något att göra så kan jag ju inte skylla på att jag är för trött. Visserligen är jag inne i en period av extrem trötthet, men ändå.
Nu har äntligen Haga öppnat bassängen igen, så nu kan jag börja simma igen, yay! Så mycket bättre när man kan variera träningen, då blir det inte lika tråkigt eller jobbigt. Fixade gymkort på Friskis idag också, så nu kan jag inte heller skylla på att det är för långt och omständigt att åka till gymmet om jag inte har skola. Så himla bra. Kan börja träna där på onsdag.
Det är så skönt att kunna få in träningen på rutin, och som sagt är det roligare när man har flera saker att välja på. För mig blir det en blandning av promenader, gym, pilates hemma, och så simning. Allsidigt och bra. Ibland kanske jag även kan få in lite intervallträning ute. Svårast är att få till konditionsträning, för det tycker jag är så himla tråkigt. Fast försöker springa på gymmet i alla fall, och nu när jag kan simma så blir ju det också intervallträning, men ändå.
Jaja, i alla fall försöker jag hålla mig vältränad, även om jag fortfarande väger sju ton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0