VM-final

Mitt kära Tyskland förlorade sin finalplats tidigare i veckan, men i denna final spelar ju ändå mitt andra favvo-lag Holland. Herregud, vilken match! Lite trög första halvlek, men i andra drogs tempot upp rejält, herreminje! Massa fina chanser, förstår inte hur det kunde bli förlängning. Och hur många gula kort kan man egentligen dela ut innan man ger ett rött?! Vad kom vi upp i, nästan tio va? Helt sjukt. Men nyss lyckades Spanien få in sitt efterlängtade mål, och satte punkt för den holländska drömmen om ett VM-guld. Stackars Holland, förlorade sin tredje final. Fast väldigt kul för Spanien, som aldrig ens varit i final förr! Visserligen hejade jag på Holland, men hade inte de gått till final hade jag hejat på Spanien, de var värda detta guld. Men det var ju en mycket jämn match, så det hade lätt kunnat bli vinst åt andra hållet, eller avgjort på straffar. Himla bra final i alla fall! Grattis Spanien!


Iniesta avgjorde för sitt Spanien i sista förlängningshalvleken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0