What is love?

Tisdagen den tolfte januari 2010

11:16
Jag ger inte mycket för vädret i sig, men temperaturen är ju väldigt nice idag. För en dryg månad sen hade man fortfarande tyckt att tio minus var askallt, men efter att ha haft det dubbla känns det nu varmt. Behövde inte ens ha termosar! Och inga tjocka vantar. I like it. Ska visst fortsätta vara "varmt" hela veckan, sköööööönt!

Idag står inte mycket på schemat. Bara personalmöte ikväll. Ska bli skönt att komma ut i civilisationen lite, har varit alldeles för mycket osminkat och mjukisbyxor de senaste veckorna. Nu när det heller inte är så kallt kanske man till och med kan ha på sig ett par snygga skor? Hm.


15:26
Johanna Gager ringde förut, och förvarnade mig om att det är massa förseningar i tågtrafiken. Alltså gör jag bäst i att ta bussen till personalmötet. Därför måste jag åka hemifrån om typ tio minuter. Jag kör en chansning på att cykeln vill vara med idag, orkar inte krångla med stadsbussarna också. Vi får se hur det går. På nåt sätt ska jag väl ta mig dit i tid.

Räknade ihop hur många minuter jag var ute och gick förra veckan. Kan väl säga att jag blev ganska nöjd med resultatet. 560 minuter, alltså över nio timmar, fick jag ihop på sex dagar förra veckan. Måste nog säga att det blir MVG på det, eller vad tycker ni?

Nä, ut och skotta fram cykeln nu då.. Wish me luck!


21:15
Aah, dumma tågtrafiken! Den var inte igång ens efter mötet, så jag fick vänta jättelänge på bussen. Dessutom såg det ut som att ett tåg var på väg, men det stannade innan perrongen och stod där tills efter att bussen gick, så köpte tågbiljett i onödan. Jaja, jag kom ju hem i alla fall. Men frusen var jag, efter att ha rotat fram cykeln ur snön, vilet gjorde att jag fick snö i skorna och och is i handskarna. Försökte värma upp mig i badet, men det gick dåligt. Men nu är jag varm igen, i tjocka morgonrocken och fluffiga filten.

Tittar på Jag ska bli en stjärna på fyran. Tjejen som spelar fotboll är på Gothia cup, och jag längar tillbaka till den gången då jag själv var där. Jag tror det var i nian. Det var med Mellringe. Vi sov på en tattarskola i Biskopsgården. Jag skojar inte när jag säger att vi hade polisen där varje dag. Minns att jag blev av med mina nyinköpta målvaktshandskar, vad de nu skulle med dem till. Och invigningen på Ullevi var en enorm upplevelse. Det är sjukt coolt att det är folk från hela världen som fyller upp ett helt Ullevi. När det körs vågen genom hela publiken, det är coolt. Sen gick det väl inte så bra med själva fotbollen, men cupen var verkligen en upplevelse. Rekommenderas varmt till alla fotbollsspelare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0