Shut up, and put your money where your mouth is

Torsdagen den sjunde januari 2010

08:35
Idag vaknade jag av mig själv tio i sex. Jag var täppt i näsan som ett jävla as och i stort behov av nässpray. Lika bra att gå upp, ingen idé att somna om när klockan ändå skulle ringa halv sju. Och särskilt inte när man har en hund som hoppar runt i sängen så fort han märker att någon vaknar.. Dock skönt att komma upp tidigt av sig själv, behövde inte stressa över huvud taget. Kunde till och med kolla på ett halv avsnitt av Top Model.

Tillbaka på universitetet för föreläsning. Synd bara att jag missade att den börjar kvart över nio och inte kvart över åtta. Typiskt. Började ana oråd när det var folktomt utanför aulan. Goddamn. Jaja. Jag var ju ändå klar. Kan väl lika gärna sitta här vid datorn som hemma. Betyder att det är kortare föreläsning än jag tänkt. Skönt.

Pallar inte idag. Huvudet tar kål på mig. Har till och med tagit alvedon, det gör jag knappt ens när jag har feber. Men nu jäklar är bihålorna igång på riktigt, bara för att jag lyckades vara frisk i två dagar. Puss på det. Skickade i alla fall in formulär till vårdcentralen, hoppas jag får tid i eftermiddag eller imorgon. Får säkert imorgon förmiddag, när jag har seminarie. Hoppas det går att byta tid i så fall.. Lär ju gå på seminariet, har hemtenta nästa vecka..

Idag är planen att jag ska vara med Anna en sväng. Får väl se hur jag mår. Blir nog bara en stund i så fall.


14:29
Som vanligt när det är dubbelföreläsning var en bra och en dålig. Hör och häpna, det var den om matte som var bra! Jag säger då det, det handlar bara om vem det är som föreläser, nästan ingenting om ämnet.

Har varit på vårdcentralen. Så himla ovärt. Gick dit, betalade 120 kronor, fick komma in i undersökningsrummet där det enda vi kommer fram till är att jag inte kan bli undersökt. Varför ska jag behöva betala för att nån talar om för mig att jag inte kan bli undersökt? Det är väl ändå det som ska ske när jag kommer dit? Jag hade ju redan uppgett i telefon vad det var för fel på mig, så de visste ju redan innan att jag inte kunde undersökas. Vårdcentralen i ett nötskal. Wellwell, jag ska i alla fall få tre sorters mediciner, så jag ska väl bli frisk i alla fall. Vill bli frisk nuuuuu, vill träääänaaaa! Har varit alldeles för mycket av det goda på sistone, skulle vekrligen behöva komma igång med träningen. Helst igår.


20:06
Sov en stund på eftermiddagen, mycket skönt! Sen kom mamma förbi med en bit julskinka, och sen skjutsade hon upp mig på stan där jag träffade Anna. Vi letade fotoalbum, och så ruinerade jag mig själv på Apoteket. Herregud, den här bihålsinflammationen har kostat mig ungefär 650 kronor i medicin och läkarkostnader, plus två dagars sjukskrivning. Det är inte billigt, inte. Men men. Vi tog oss en kvällsmat på Soleo, supergod sallad! Jättefräscht verkligen, och supertrevlig personal. Tog en sallad med handskalade räkor, marinerad lax och fetaost, så himla gott! Rekommenderas starkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0