Pilutta dig

Onsdagen den tjugonde januari 2010

16:13
Den här dagen har gått förbi i ett rasande tempo, och ändå känns det som att jag inte gjort ett dugg. Inget vettigt i alla fall. Sov till elva, då Tommy kom hem från skolan, sen blev det frukost och så kollade jag igenom veckans Paradise Hotel. Sen blev det promenad med lillen, sen hem och käka. Och nu är jag här. Typ. Ja, jag har ju gjort läxan tills imorgon också. Jävla fonetik. Svårt som tusan, men lika kul, som tur är! Varför får man inte lära sig sånt i skolan? Man har ju mycket större hjälp av ordböckerna om man kan fatta hur man ska uttala orden också. Men men. Nu ska jag ta mig en macka, sen är det dags att bege sig till pilatesen! Fattat beslutet att åka buss idag, tror inte cykelvägarna är särskilt plogade. Är nog säkrast så. Eventuellt tar jag mig en promenix hem, vi får se hur trött jag är efter passet.


17:52
Jaha, men vad bra att sjuan aldrig kom då, så jag missade passet. Åh, vad trött jag blir på bussarna ibland alltså. Man ska ju inte behöva ta en tidigare buss bara för att vara säker på att komma fram i tid, jag hade ändå fem minuters marginal, vilket är ett maximum vad man ska behölva tolerera i förseningstid. Men men. Jag får väl träna hemma istället, men det är inte lika kul. Men vad göra. Fast fick ju i alla fall en tjugo minuters promenad när jag gick hem från busshållsplatsen. Alltid något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0