Lollipop

Fredagen den åttonde januari 2010

12:39
Idag hade jag mitt näst sista seminarium för denna kurs. Var riktigt soft, vi snackade mest bara lite om en bok vi läst och sådär. Och fick lite info om hemtentan som är nästa vecka. Var ovanligt smärtfritt.

På hemvägen åkte jag förbi Synsam och fixade mina glasögon. Ena näspluppen hoppade av igen. Men det är nice, det går på två sekunder och jag behöver inte betala något. I like.

Höll på att missa min hållplats när jag åkte hem. Sov visserligen, men ändå. Trodde vi var vid svängen efter Nobeltunneln (åkte 17 alltså), men vi var redan framme i Baronbackens centrum. Inte för att det hade gjort så mycket om jag åkte med till ändhållplatsen, den är ju nästa hållplats liksom. Men ändå.

Mycket fint vinterväder idag, ska ta mig en riktig långtur med lillen sen. Blir nog en sväng bortåt Lundby. Man måste ju prova lite nya vägar.

Har inlett min penicillinkur idag. Det är lite jobbigt att komma ihåg att ta penicillinet, för jag ska inte ta den i samband med mat. Varför vet jag inte, det brukar ju vara så annars. Men jag har i alla fall lyckats ta morgonens dos, och snart är det dags för två tabletter till. Det är starka grejer det där, får lite ont i magen av dem. Men men. By the way så är nässprayen som jag fick ut på recept helt värdelös. HJälper inte ett dugg. Men får inte ta min andra nässpray, för har redan tagit den i tio dagar. Tur att det mesta sitter i bihålorna i alla fall, så jag slipper snora..


19:51
Var verkligen hur skönt som helst att gå långpromenad. Fick ihop till 75 minuter. Hade på mig alldeles lagom med kläder och så gick jag på rätt snabbt. Kändes mycket bra! Får ta den rundan fler gånger, eller hitta nya..

Har lekt hela kvällen med Spike. Han är så rolig när han letar efter sin boll. Han låter som en liten gris när han sniffar runt, och det tar hur lång tid som helst för honom att hitta den, även om den ligger i min ficka eller nåt. Sötnosen! <3

Ska kolla på Let's Dance snart. Har ingen koll på vilka som ska vara med, men det är alltid kul i början när alla suger och när man får se alla intervjuer.


22:01
Jag tycker att Let's Dance i år har fått ihop ett riktigt bra gäng kändisar! Gillar i stort sett alla, förutom Marcus Birro och Peter Wahlbeck. Bäst är Willy från Bygglov, han är så go! Och så gillar ju jag Claudia Galli och Idol-Mattias. Och typ alla andra, haha. På tal om Claudia förresten, jag tycker att hon är så sjukt lik Fiona i Shrek! Kopior ju! Och jag menar det på ett bra sätt, de är söta båda två. Men erkänn att de har många gemensamma drag i ansiktet? Leendet är ju exakt.



Okej, inte världens bästa bilder att jämföra, men det är sant att de är lika!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0