It's like a shock that spun me around

Tisdagen den nittonde januari 2010

14:15
Igår hade jag världens huvudvärk, vilket resulterade i att jag somnade vid halv åtta. Vakande två timmar senare och kände att det inte var någon idé att gå upp, så då gick jag och la mig. Låg vaken i kanske en och en halv timma, lyssnade på Gilmore Girls på tv:n, sen somnade jag. Vaknade pigg och utvilad en halvtimma för tidigt idag, skönt!

Varit på universitetet idag, första lektionen i ljudlära. Det är fasen inte lätt, vi ska lära oss att både läsa och skriva fonetiskt. Har aldrig lärt mig sånt i skolan, så det blir en utmaning. Men å andra sidan har jag aldrig förr varit särskilt utmanad i engelskan, så det kan ju bli kul. Det är intensivit, och det är väl bra. Har bara den här kursen i några veckor. Det blir nog bra, ska kopiera ur boken vi behöver till den här kursen på torsdag tänkte jag. Skönt att slippa köpa ännu en bok, räcker väl med de sex jag köpte igår.. Fast det tillkommer mer i andra delkurser sen, men ändå.

Missade bussen när jag skulle åka hem, så jag tog mig en promenix från universitetet upp på stan. Fixade lite grejer som behövde göras och sådär. Råkade köpa en jeansskjorta och ett packe armband på Gina, ojdå. Fick CSN idag, hurra! Extra mycket till och med, eftersom vi inte fick något i december. Eller hur det nu var. Skit samma, man ska i alla fall få lite extra den här månaden.

Idag fyller Jennifer år, så ska till henne och fira lite. (: Sara fyller också, men henne ska jag fira på lördag! Ska visserligen fira Jennifer då också, men ändå. I alla fall, grattis till er båda!

Nu blir det disken, och sen promenad med byrackan.


19:59
Alltid trevlig med kalas, och speciellt när man inte träffar personen i fråga speciellt ofta. Flera andra trevliga personer också. (: Och god tårta, haha. Höll dock på att dö på kuppen, det går ju inte att cykla i detta snömodd. Asläskigt att cykla bland bilarna, trodde jag skulle sladda ut framför dem hela tiden. Gaaad. Nej, nu blir det ingen cykling innan de fixat till vägarna ordentligt.

Ska ta och käka lite kvällsmat och sen är det premiärmatch i handbolls-EM, det hade jag glömt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0