I wanna love you

Onsdagen den tjugosjunde januari 2010

09:54
Idag ska det visst bli snöstorm. Drömde om den inatt. Jag ser inte fram emot stormen, vill inte ha mer snö! Snöar redan lite grann. Fast det är snarare is än något annat, inget kul att vara ute i!

Ska käka lite frukost, sen tänkte jag åka upp på stan en sväng. Gå lite på Hindersmässan, och eventuellt shoppa lite kläder. Något lär det bli i alla fall. Om inte annat har jag lovat min sjuke sambo att köpa marknadsgodis.


11:13
Har inte kommit iväg än. Sitter de facto och väntar på att få gå iväg till bussen. Snöstormen har satt igång nu. Skit också. Men det är väl som vanligt när man ska på Hindersmässan. Är det inte svinkallt så är det snöstorm. Eller fem plus och lera. Det hör liksom till.

Jag hatar de här sista minutrarna innan jag ska iväg på någonting. Då det inte finns något kvar på internet och göra, väskan är packad, och så vidare. Då man bara går och väntar. Man vill ju inte gå allför tidigt till bussen heller, det är ju bara jobbigt. Det är i såna situationer det blir såna här blogginlägg. Men håll till godo, för all del.

Ikväll ska jag, som jag nämnde igår, åka ut till Fjugesta med familjen för att fira Mahtilda som fyller år i helgen. Ska bli trevligt, har inte varit hos dem sen i somras, och det är alltid kul att träffa Elwira. Det går ju så himla snabbt när de är små, hon är för tusan snart ett år! Helt sjukt. Bara min familj som ska dit dock, det riktiga kalaset är egentligen i helgen, men då kan inte vi. Spike ska också få följa med, det kommer han att gilla. Ska åka hem med mamma när hon slutar, så han får sig en promenad ute på landet. Det kan han behöva.

Nä, nu tror jag bestämt att det är dags att gå till bussen.


14:16
Var inte så mycket att ha på marknaden, som vanligt. Fast Tommy fick sin nougat i alla fall. Och jag köpte min mintgrön-lila tröja på Bik Bok.

Idag åt jag mycket god lunch, lyxsallad! Isbergssallad, gul och orange paprika, kvisttomat, fetaost, grillad kyckling och handskalade räkor, mumma! Jag känner mig så nyttig, så.

Har nästan skrivit klart den argumenterande uppsatsen vi ska skriva för uppsatskursen. Har väl sisådär en hundra ord kvar, får skriva klart en annan dag. Ska ändå inte in på över en vecka, så det är lugnt.

Nu ska jag kolla ikapp Familjen annorlunda som jag missade i måndags. Ikväll är det Robinson, yay!


21:21
Innan vi åkte på kalas åkte vi till Marieberg för att köpa present till Mahtilda. Blev en tur in på Gina Tricot där mamma köpte en tröja och ett linne till sig själv, och ett presentkort till Mahtilda, och så var hon på bra humör eftersom lönen kommit, så jag fick också en tröja. (: Så har köpt två randiga tröjor idag, den här gången blev det en grå. Randigt är aldrig fel.

Gick bra med Spajjan på kalaset, både bebis och kisse höll sig undan. Dock lyckades han spy i pappas bil, måste ha blivit åksjuk eller något. Som tur var så var det i bagageutrymmet, men ändå. Fick sen skjuts hem med farmor och farfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0