I can't take it

Tisdagen den tjugosjätte januari 2010

12:49
Ljudlära idag. Som vanligt hade de lyckats boka för liten sal, så återigen fick jag leta på en stol och sitta med ryggen mot tavlan. Ergonomi, någon? Motiveringen till varför de bokar salar för 70 pers när vi är 88 lyder: "vi räknar med att några hoppar av". Men, va? Är ni knäppa eller? Visst, det är klart att det hoppar av en del, men man kan väl inte bara förutsätta det sådär? Tänk om ingen hoppar av då? Ska vi alltid få sitta i för små salar då? Gudars.

Ska äta lite nu, och sen dra iväg och simma. Bäst att passa på innan snöstrormen kommer, lär inte kunna cykla dit annars. Skulle ha gått på Snabba cash ikväll, men Tommy är sjuk. Attans. Kanske på torsdag då. Vi får se.


16:31
Borde verkligen simma oftare, det är så sjukt skönt! Idag överraskade jag mig själv genom att simma en hel timma, brukar annars bara köra en halvtimma - fyrtio minuter. Skönt och bra! Motsvarade nästan 9 000 steg, så det var superbra! Kommer förmodligen simma igen på fredag.

Nu ska jag diska. Har tydligen inte diskat sen i fredags vad det verkar. Måste totalt ha missat det, trodde Tommy hade diskat nån dag under helgen, men tydligen inte.


19:25
Ska kolla på En riddares historia, Tommy ska kolla på den till sin kurs. Bra film med framlidne Heath Ledger!

Imorgon ska jag ta mig en sväng upp på Hindersmässan. Finns säkert inget att ha, men jag gillar att gå runt där ändå. Ska nog köpa den där tröjan jag nämnde igår. Inte på marknaden, dock. På kvällen ska jag till Mahtilda, Anders och Elwira på kalas, och Spike ska få följa med. Undrar hur det går med deras tjocka katt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0