Hejsan brorsan, hejsan stabben

Fredagen den tjugonionde januari 2010

09:01
Idag känns det lite som att jag har blivit överkörd av ett tåg. Inte den mest behagliga känslan, om vi säger så. Har något konstigt i halsen, vet inte om det är någon form av halsbränna eller om jag blivit förkyld igen. Täppt i näsan är jag i alla fall, och det är illa nog det.

Ska äntligen till optikern idag, och kolla om jag har rätt styrka på linserna. Det kan jag omöjligt ha, jag ser ju inget i dem. Kisar som tusan, jämt. Men var där i början av sommaren, hade samma problem då, men de sa att det inte var något fel. Nehe. Så jag ser bara skitdåligt i linserna, och superbra i glasögonen? Låter lite mysko, tycker jag. Men vi får väl se vad de säger idag.

Hade tänkt åka iväg och simma direkt efter optikern, men vi får se. Jag är inte så himla taggad, särskilt inte som jag måste krångla med bussarna. Fast det är å andra sidan väldigt skönt att simma. Vi får se. Jag har några timmar kvar på mig att bestämma mig.

Ikväll blir det tacos och Let's Dance! Och så är det premiär för nya komediserien Solsidan, med bland andra Felix Herngren, Mia Skäringer och Henrik Dorsin. Den borde vara bra!


10:33
Åh, vad skönt, det har slutat snöa och solen tittar fram! Och dessutom har de plogat ordentligt, så nu ska det nog till och med gå att cykla till stan och till Haga. (: Bra! Gör livet så mycket lättare. Då kan jag åtminstone åka iväg och simma en stund och ändå känna att det var värt det för att jag kan åka när jag vill, samtidigt som jag får motion när ja cyklar. Goodie, goodie. Mycket lättare nu när jag ska handla också. Cykel är bäst!


19:42
Gick bra hos optikern, fick nya, starkare linser! Lite onödigt, eftersom jag lyckats få upp synen för nåt år sen, men men.
Efteråt gick jag in på Cubus för att kollas slutrean, hittade en snygg t-shirt som är som en vanlig vit t-shirt med en svart korsett utanpå, typ. 32 spänn var det lätt värt.
Sen blev det simning i fyrtio minuter. Var rätt lugnt på Haga. På slutet var jag helt själv, skönt!
Mamma ringde och sa att de söker extrapersonal på Clas Ohlson, så då åkte jag hem och skrev ut CV och så åkte både jag och Tommy dit och sökte jobb. Hoppas på intervju!
Sen gick vi och åt prinsesstårta på Hälls, lite lyx ska man ju få unna sig.
Så hem, och nu är det fredagsmys!


22:10
Har varit ett riktigt bra Lets Dance ikväll, programmet var över på nolltid. Coolt att Stefan Sauk lyckades knipa årets första tia!

Var premiär av Solsidan idag, och det kommer jag fortsätta titta på! Askul. Mia Skäringer och Josephine Bornebusch äger så hårt!

På nåt himla sätt har jag lyckats bli sjuk igen. Inte så farligt mycket, men ändå. Feber är aldrig kul. Känns ju sådär när jag ska jobba hela helgen. Vore sådär om jag är tvungen att sjukanmäla mig min sista helg.. För det är det ju den här helgen. Sen är jag arbetslös! Vem vet hur länge..?


22:40
Men vad är detta?! Huuuuur kunde Agneta Sjödin och Tobias åka ut?! Gaaaaad. Jag gillade ju dem jättemycket, de var ett av de par jag hejade mest på. Kände redan när det bara var tre par kvar (Gudrun Schyman & Björn och Elin Kling & Daniel da Silva) att ingen av dem fick åka ut. Skitpublik, ni glömde att rösta! Fast jag ska väl egentligen vara tyst, för jag röstade inte. Men jag har aldrig röstat på något i typ hela mitt liv, så det räknas inte. Men men. Såäre.

Nu blir det sängen. Sova bort sjukdomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0