You're like an indian summer in the middle of November

Tisdagen den nionde februari 2010

12:01
Har ganska fet sovmorgon idag, börjar inte förrän kvart över två. Ganska nice om man säger så. Fast såklart vaknade jag tidigt bara för det, brukar ju vara så när man väl kan sova hur länge man vill. Det var faktiskt Spike som väckte mig, han satt och skällde i sängen. Vem vaknar inte av det, liksom?

Har varit ute på promenad med lillen, invigde mina nya joggingskor. Frös lite om tårna i dem, faktiskt. Men de var sköna, och jag tror att de hjälper mig att gå lite fortare, borde bli så. Speciellt med tanke på att jag oftast gått ut i grova stövlar.

Försökt läsa det som ska vara läst tills dagens lektion. Det gick sådär. Intressant och så, men jäkligt många sidor. Jag prioriterar att kunna göra anteckningar, får väl läsa ikapp senare. Inte så lätt att läsa två långa kapitel när boken kom igår. Förhoppningsvis sägs det en massa nyttigheter på lektionen, har samhälle.

Idag ska jag köpa gymkort. Det är så himla oväntat, för att vara jag. Har alltid hatat gym, men senaste veckan har jag verkligen känt att jag vill börja styrketräna. Hade tänkt köpa på Haga, eftersom jag tränar allt annat där, men det blev för dyrt, så kom på den briljanta idén att börja gymma på universitetet. Det är nog det bästa sättet att få mig att verkligen pallra mig till gymmet också, för nu kan jag träna före eller direkt efter föreläsningarna, hur bra som helst! Ska köpa ett kort som gäller fyra månader, då har jag fram till i juni, och förmodligen kommer jag ändå inte åka dit i sommar. Så det blir nog bra. Kostar typ 800 spänn, helt okej ändå.


17:28
Yay, idag kom mina glasögon! De är så fina, I feel damn good! Gillar dem verkligen. Kommer lätt använda glasögon mycket mer nu, och utan att känna mig ful!

Känns skitbra att jag köpt gymkort. Fast jag är lite nervös över att det bara kommer vara massa överpumpade människor där, typ de som läser till idrottslärare. Majgad. Hoppas att det finns instruktörer som kan visa mig hur maskinerna fungerar, så att jag slipper stå och skämmas när jag inte vet hur man gör. Fast borde inte vara några problem, har ju gymmat förr. Men ändå. Ska köra mitt första pass imorgon, wei.

Kör ikväll, sjukt längesen! Ska bli jättekul. Innan dess ska Sofie och jag upp på stan en sväng. Vi ses ju knappt numer, eftersom vi inte går samma kurs längre. Fast nu är i och för sig kören igång igen, så vi ses ju då, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0