Where you lead I will follow

Lördagen den trettonde februari 2010

11:20
Blev en väldigt kul kväll igår, men den slutade mindre bra. Stefan och Hannes kom hit på förfest, höll väl på till elva. Sen unnade vi oss en taxi upp till Frimis, och där var det ingen kö alls, skönt. Massa folk, gick inte att vara inne på stora dansgolvet, fanns inget syre alls. Vi höll oss ute på verandan och på lilla dansgolvet, det är där de kör all den bra musiken, gamla godingar. Maskinen kollade vi knappt på, vi hörde knappt när de började spela. Och som sagt var det syrefattigt på stora dansgolvet, så jag pallade inte att stå där. Hörde ändå inget av musiken. Började dra oss strax efter ett, men då kom Hannes på att han tappat sin garderobsbricka. Han fick därför vänta ända tills alla andra gått hem tills han fick sin jacka. Han var inte på humör sen, alltså. Vi fick vänta ute i kylan i nästan två timmar, det var inte skönt nånstans! Frös så sjukt mycket, trots att jag ändå hade ganska bra med kläder på mig, för att vara utgång. När jag kom hem och la mig vid tre frös jag så mycket att jag måste ha på mig min tjockaste filt under täcket för att kunna sova, så kall var jag. Men det var en bra kväll!

Idag ska jag och Spiken ut på landet. Tommy får stanna hemma. Huvudsakligen ska jag dit för att kolla på Melodifestivalen med mamma, men för en stund sen ringde pappa och ville ha lite hjälp med lite målning hemma, så då får jag väl göra det också. Men det går ju bra. Skönt för hunden att komma ut på landet en sväng, då kan han springa av sig lite i snön om han vill.


13:53
Jag är så seg. Ska bli skönt att åka hem till landet, för där slappar man bara. Ja, förutom då att vi ska måla lite, och gå på promenad. Men eftersom jag inte har några grejer där så blir det lite så att är det ingen annan som har något jag ska göra, så blir det mest till att ligga i soffan och kolla på tv, alternativt spela Wii med Marcus. Nice, nice. Fast det är bara skönt en stund, det är minst lika skönt att sen komma hem till alla sina egna grejer.


22:21
Shit, vad jag är trött. Det är jobbigare än man kan tro att måla om en halv gillestuga. Fast gick rätt bra ändå, måste jag säga. Jobbigast var väl att hålla hunden borta från färgen..
Fick låna hem bilen till imorgon, skönt! Inte för att jag egentligen behöver den, men skönt ändå. Åka och handla lite, kanske en sväng till Marieberg, och så ska jag åka och simma. Nice. Dock inte lika nice att hunden rymde från bagageutrymmet och till slut satte sig i mitt knä när jag körde hem. Fick lite halvt panik, men det fanns inget annat att göra än att låta honom ligga kvar, då är han som lugnast i alla fall. Men tur att inte polisen stannade mig. Sista gången jag kör ensam med honom. Måste fixa så att han sitter fast där bak, uppenbarligen räcker det inte med gallret, det är för litet. Men men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0