Tonight's gonna be a good night

Tisdagen den andra februari 2010

09:09
Vaknade tidigt imorse av att min hals kändes som ett öppet sår. Gjorde mitt yttersta för att varken svälja eller hosta. Gick upp och tog en tablett mot slemhosta, och sen gick jag och Spike och la oss i soffan och somnade om. Inte alls lika ont när jag vaknade, men lika mycket slem. Det hörs när jag andas att det är slem, för luften kommer inte riktigt igenom. Låter lite läskigt faktiskt. Känns sådär att ha denna åkomma nör jag ska barnvakta ikväll. Jag är ju inte sjuk annat än att det är något cp med halsen/lungorna, så jag lär inte smitta, men jag mår skit så fort jag anstränger mig det minsta. Plus att jag knappt kan prata. Känns som det kommer bli lite problem ikväll, men det ska nog gå. Jag ska kolla med mamma om hon vill vara med en stund som avlastning, vore skönt.


10:39
Mamma ska vara med mig en stund ikväll, bra. Hon tyckte att jag skulle ringa vårdcentralen, eftersom det kan finnas risk att jag utvecklar lunginflammation. Huga! Det vore inte kul. Så ringde vårdcentralen. De lär inte ha ett skit att göra på Mikaeli, för jag fick telefontid på direkten, och så får jag komma redan klockan två. Och sist jag var där såg jag inte en människa i väntsalen. Men det är ju bara bra. Extra plus för att jag har hundra meter dit. Om ens det. Fast måste säga att det känns lite dumt att vara barnvakt ikväll om det visar sig att det är något som kan smitta. Hade faktiskt inte tänkt så långt. Men tur då att mamma kommer. Och så är det inte så lång tid. Men ändå. Jaja. Vi får se vad doktorn säger. Blir väl till att lägga ut en femhundring till på medicin skulle jag tro. Toppen.


20:12
Gick bra på vårdcentralen, men fick vänta i en halvtimma. Nu ligger de inte på plus längre.. Jag fick göra hals- och blodprov, men testerna visade inget, så jag är tydligen frisk. Fast det var ju skönt, man vill ju inte vara sjuk. Men problemen kvarstår, men det går väl över om ett par dagar.

Var mysigt att barnvakta Casper. Fast jag är ju helt kocko när det kommer till att klä på och fixa med vagnen och sånt, jag vet ju ingenting. Men vi klarade oss. Gick så bra så, han var på bra humör. (:

Ikväll är det final i Paradise Hotel, yeah!


22:58
Jaha, så nu är det över. Inget mer Paradise Hotel. Sorgligt! Jag var verkligen hooked. Tyckte det var helt rätt att Jackie och Patrik vann, jag tycker att de har spelat fair, och de har spelat tillsammans i stort sett från allra första början. Fast det hade inte gjort något om Kristoffer och Erika vunnit heller. Jag gillade dem. Jaja, sorgligt att det inte är nåt mer nu, vad ska jag kolla på nu liksom?

Nu ska jag ta min avloppshals och gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0