Stay the night

Torsdagen den artonde februari 2010

09:08
Imorse trodde jag att jag glömt ställa klockan och försovit mig, eftersom klockan skulle ringa redan klockan åtta och jag vaknade av mig själv. Så var det dock inte, skönt. Det tyder väl bara på att jag sovit ordentligt inatt, yay.

Idag är det heldag på uni. Eller, i alla fall 10:15 - 15:00. Men ändå. Grammatik och sen samhälle, med liten lunch emellan. Har med mig den gamla hederliga kycklingsalladen. Pallar inte att ha med något jag måste värma upp, är alltid sån kö till microvågsugnarna. Nejtack.


17:20
Gick rätt fort i skolan idag, måste jag säga. Satt väl lite som ett frågetecken på grammatiken, men så är det ju alltid. Lunchade med Amran och Linda, och efter samhällslektionen gick vi och hämtade ut våra gamla paper från pedagogiken.

Efter skolan åkte jag till Ica City. Hade tänkt köpa lite fler jordgubbar, de var så himla goda, men de var slut. Köpte dock lite fler nötter, och så såg jag att det fanns belgiska sjöfrukter på lösvikt som jag inte kunde motstå. Snacks it is. Stod sen och väntade på bussen i en halvtimma, helt sjukt. 14 som går typ hela tiden kom aldrig. Måste ha varit något fel. Men till sist kom jag hem i alla fall.

Ikväll ska jag prova mig på att göra spenat- och fetaostlasagne. Hoppas det blir gott!


21:52
Nja, spenatlasagnen blev ingen hit direkt. Borde ha stått inne en stund till. Men helt okej, den var varken god eller äcklig, typ.

Var ute på promenad med Spiken förut. Kändes att det inte blivit lika mycket hundpromenader sen jag började gymma. Klart jag går ut med honom och så, men nu gick jag lite fortare och lite längre, och jag kände hur skönt det var. Är väl lite sådär tveksam till att gå långpromenader när det är mörkt ute, men det är ju egentligen bara strunt. Visst, jag behöver ju inte gå på de mörkaste ställena, och inte gå alltför sent på kvällen, men att gå ut någon gång mellan sex och åtta är ju kanon. Inte särskilt mycket folk ute, och inte så mycket trafik, bara att köra på. Blir väl mest runt i bostadsområdena, men ändå, det känns ju lite tryggare. Men faktum är att jag överlag känner mig betydligt säkrare ute om kvällarna när Spike är med. Han må vara liten, men en morrande hund som hoppar på en är väl aldrig kul. Inte för att han brukar göra det, men risken finns ju alltid. Lite skydd lär han ju ge! I vilket fall ska jag nog lägga in en ordentlig kvällspromenad, åtminstone några dagar i veckan. Måste ju få den motionen också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0