Ingen man

Lördagen den tjugosjunde februari 2010

09:51
Spike väckte mig imorse. Han skällde på stackaren som lade reklam i bredinkastet. Inte lätt att sova igenom det direkt. Fast det var bra att han väckte mig i tid, nu kan jag åka en halvtimma tidigare till jobbet, vilket betyder att jag hinner kolla lite på skor innan jag börjar jobba. Alla mina vinterskor har gått sönder. Har inga skor som lämpar sig för detta väder, inga jag kan använda hela tiden till vardags i alla fall. Hoppas på att jag kan hitta några snygga, men billiga på slutrean. Har ju kommit in så mycket vårskor nu, så de vinterskorna som finns kvar borde vara billiga. Fast jag vill helst ha några som är lagom varma för vädret som är nu, men som jag ändå kan använda när det blir lite varmare. Jaja, vi får se vad vi hittar.

Ska alltså jobba idag, min första dag på caféet. Ska faktiskt bli kul, det enda dåliga är att jag inte har nån rast. Kommer bli himla jobbigt att köra på i sex timmar utan att äta. Förr brukade jag dricka cola när blodsockret blev för lågt, men med tanke på mina tänder hade jag tänkt undvika det. Men nöden har ingen lag.

Ikväll blir det Melodifestivalsmys med Anna här hemma. (: Nice!


22:18
Tur att jag åkte i tid till jobbet, för bussen var sen, och sen krånglade den massor. Men till sist kom jag fram! Hittade dock inga skor, men kom på att jag glömt Eurosko och DNA, får kolla där imorgon.
Var riktigt bra på jobbet idag faktiskt, jag är glatt överraskad. Känns mycket bättre att jobba på caféet än det gjorde på Nellys och det där. Jag tycker det är skönt att vi inte är så många, för då blir det färre missförstånd och misstag, man sköter sitt liksom. Var beredd på att jag skulle sköta lobbyn och disken, brukar vara noobiesarnas jobb, men jag fick faktiskt sköta kassan. Asbra! Var inte helt lätt dock, ganska krångligt kassasystem. Men det gick bra; eftersom det var så mycket folk fick jag mycket övning. Det mesta sitter nu tror jag! Gick sjukt snabbt, var massa folk hela tiden, hann knappt andas än. Men det är så jag vill ha det. Det var liksom stressigt, men man hann göra allt ändå. I like. Fick faktiskt rast, fastän man inte får det när man bara jobbar sex timmar. Men jag kunde välja att ta rast och få en kvarts avdrag på lönen. Lätt att jag tar en rast, måste ju få i mig lite engeri under jobbpasset. Ja, men alltså det känns riktigt bra faktiskt. Hoppas jag fortsätter tycka så..

Cyklade till bussen, så cyklade hem också. Det var inte bra. Skitväder ute, halt och jävligt. Ramlade omkull med cykeln. Kände inget direkt då, men när jag kokm hem såg jag att byxorna (mina jobbarbyxor som jag tagit mig tid att laga!) gått sönder och att jag blödde jävligt mycket från knäet. Tog av mig byxorna, som var väldigt nerblodade (får köra leggings på jobbet imorgon..), och såg att det var ett fruktanvsört äckligt sår. Ganska djupt. Fast det gör inte ont, det får man vara glad för. Men har redan blodat igenom ett stort plåster. Konstigt. Jaja, tur att jag inte slog i huvudet eller nåt.

Har inget att säga om Melodifestivalen ikväll. Orkar inte. Lyssnade inte tillräckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0