I'll be all you need and more

Måndagen den första februari 2010

09:10
Ny månad igen, helt sjukt vad tiden går snabbt! Det är något som händer när man börjar på universitetet, tror jag. Då går tiden mycket fortare, veckorna bara flyger fram. Jag tycker att jag har måndag jämt.

Igår hade jag sjukt ont i lungorna, något bättre idag, tror jag. Vet inte vad det är för fel. Oftast brukar man väl få ont i lungorna av att man hostat för mycket, men jag har knappt hostat alls. Det har inte gått, för det har varit totalt igenslemmat. Igår kändes det som att lungorna skulle sprängas så fort jag fick det minsta ökad puls, var inte skoj alls! Dock är det lite bättre idag, slemmet släppte lite inatt så nu har jag börjat hosta slem i alla fall. Men det är bra, det betyder att det är på väg bort. Men det är himla obehagligt. Tappar rösten lite nu och då.

Har seminarium i eftermiddag. Får se hur det går, med tanke på rösten. Får säga till seminarieledaren att jag helst vill vara tyst, för det gör ont när jag pratar.

Måste köpa slemlösande när jag åker hem.

Nu ska jag kolla på Robinson-finalen. Vet redan vem som vinner, men vill se hela spektaklet ändå.


18:58
Klarade mig igenom hela seminariet utan större problem. Behövde som tur var inte direkt säga något inför hela klassen, så jag fick spara på rösten. Nu börjar äntligen slemmet lossna, men då blir det ju ordentliga hostattacker istället, och det är ju inte så kul. Det suger faktiskt, till och med. Men jag ska nog klara mig.

Efter skolan åkte jag och Tommy till Marieberg. Han köpte cykel, men innan dess gick vi en sväng inne i gallerian. Köpte ytterligare en randig tröja, den här gången en marinblårandig t-shirt från Rut m.fl.Blu di Blu. Har faktiskt ingen randig t-shirt, så det räknas inte riktigt, hehe. Och så åt vi lövbit med pommes på Bellini. Lövbiten smakade sådär, men pommesen och beanaisen var god. Jaja.

Chill ikväll. Familjen Annorlunda och Paradise Hotel står på tv-schemat. Ska nog få in ett litet bad innan dess. Värma tårna..

Imorgon har jag ljudlära igen, och på eftermiddagen/kvällen ska jag vara barnvakt åt Casper. (: Ska hämta honom på dagis och allt. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0