I don't wanna be like Cinderella

Fredagen den tjugosjätte februari 2010

09:11
Åååh, jag hatar att vakna av att jag är kissnödig. Det är så himla ovärt. Jag vill ju sova vidare, men det går inte. Jaja, rätt skönt att komma upp vid nio ändå, men ändå.

Idag är det dags för tandläkaren. Jag bävar. Jag bryr mig inte om pengarna, men jag vill inte sitta där och pinas. Jag måste säga till dem att dra på ordentligt med bedövning, annars dör jag. Jag har hög smärttröskel, men om det ens finns en liten risk att de kommer åt pulpan i tanden, då ska jag ha all bedövning som finns!

Ikväll ska vi hem till mamma och pappa, alla tre. Mamma ska hjälpa mig med de nya gardinerna, och så ska vi sy i en tryckknapp i min kavaj. Så blir det väl lite mat och så. Förhoppningsvis får jag låna bilen. Vi behöver storhandla, och det gör sig bäst med bil. Och så är det skönt att ha bilen till jobbet, speciellt nu när bussarna har varit så cp. Vi får se.

Nu blir det frulle, och sen ut med vovven.


10:44
Gud, vad härligt med plusgrader! Riktigt skönt ute, behövdes varken vantar eller mössa. Fast det är lite halt, men det får man ta. Gick inne i skogen mellan Vivalla och Hjärsta, och jäklar vad det smälte från tallarna! Fick en massa snö i huvudet, Spike blev rädd, haha. Hoppas det smälter bort en massa nu. Fast det kommer ju såklart frysa på igen, men lite kan väl försvinna i alla fall.

Nu blir det dusch.


14:46
Gick faktiskt riktigt bra hos tandläkaren, har verkligen ojat mig i onödan. Blev tyvärr rotfyllning, så det blev ändå skitdyrt, hamnar på totalt cirka 6 500. Men jag är glad ändå, för jag trodde det skulle göra pissont, och det gjorde det inte alls, och dessutom kommer jag gå typ fyra gånger till, så allt blir utspritt över våren. Behövde för den delen inte betala nånting alls idag, för jag har två gånger kvar på rotfyllningen, och man betalar såklart när den är klar. Lägger undan lite pengar så jag vet att jag har till tandläkaren, men jag var ju beredd på att betala allt idag, så det känns ändå bra. Nu är jag dock väldigt bedövad i högersidan av munnen. Till och med tungan är halft bedövad, så jag sluddrar lite, haha. Fast det börjar släppa nu, är faktiskt över två timmar sen jag fick bedövningen. Snart kan jag äta. Gud, jag är så lättad att det inte gjorde ont. Fast det kanske kommer på de två avslutande sittningarna..


18:55
Blev inget Vintrosa idag, för mamma var tvungen att åka till gammis, hon mådde tydligen dåligt. Hoppas det inte är något allvarligt bara! <3 Ödet måste ha försökt visa för oss att vi inte skulle gå på bussen, för 14 var försenad så vi missade 17:20-bussen, och sen ringde pappa bara nån minut innan 17:45-bussen kom och sa att vi inte skulle komma. Lite jobbigt när vi hade hunde och allt med oss. Stackars gammis, krya på dig! <3 Och så blev det då ingen bil i helgen, så får åka skitbussen till jobbet imorgon. Hate. Men men. Blir hemmakväll med först slalom och Anja, och sen Let's Dance och pizza och Solsidan. Går an det med.


21:29
Vi var lata och beställde hem kebab idag. Lite för tomt i kylskåpet, och lite för jobbigt att gå och handla för att laga mat själva. Men shiiiiiit, vilken tid det tog för kebaben att komma! PizzaOnline har redan höjt sin tidsgräns till att beräkna ankomsten till en timma och en kvart, men det tog fanimig en och en halv timma för den att komma! Geez. Och till råga på det hade Tommy beställt kebabtallrik istället för kebabrulle. Satans. Jaja, det gick ner.

Idag är det lite OS. Jag kollar bara när Anja & co kör. Det är slalom som gäller ikväll. Första åket är redan kört, och fanihelvete (förlåt..) vad svenskorna sög. Förutom Maria PH då, hon blev femma. Men de andra jäklarna kom typ sådär en tolva, sextonde och sjuttonde plats. Jaja, som tur är så gick alla som klarade sig igenom åket vidare till andra åk, så vi får se hur det går då. Det är dags halv elva. Det är precis lagom. Då hinner jag kolla klart på Solsidan, kolla på Glamourama och eventuellt kolla klart på Lets Dance, beroende på vilka startnummer som gäller för svenskorna. Det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0