Dance

Tisdagen den sextonde februari 2010

08:55
Trött tjej. Var länge sen jag hade tidig lektion, är inte van att gå upp tidigt. Tänkom det kunde vara så att allt man måste göra kunde anpassa sig efter när man vaknar? Det vore gött.

Idag börjar vi en ny delkurs (igen..); grammatik. Jag älskar grammatik, det är min grej. Oftast i alla fall. Fast grejen är den att jag egentligen inte är skitbra på grammatik i svenska. Jag har liksom inte superkoll på alla såna där verb, och adjektiv och prefix pch suffix och allt vad det nu heter. Jag bara kan skriva korrekt ändå, utan att ha koll på vilket slags ord det är. Fast det är kul att lära sig. Nu är det ju dock engelska, och det är ju lite annorlunda. Blir väl massa sånt där go, went, gone och sådär. Nice.

Gymma idag igen. Såklart. Jag kör stenhårt på det. Haga kommer lite behind, nu kör jag det som jag är sugen på, och dessutom är det smidigare med gymmet, eftersom jag gör det oftast i samband med skolan. Men kanske blir lite simma i helgen, vi får se.


16:48
Hmm, grammatiken kommer nog inte heller bli superlätt. Lite som ljudläran, skulle jag tro. Massa uttryck att kunna, och såklart ordklasser. Jaja, det blir nog bra det där.

Blev bara en halvtimma på gymmet idag. Hade inte ork till annat. Men det var väl lika bra, för ska köra både imorgon och på torsdag. Invigde mina nya träningskläder. Lite för tight och avslöjande för att jag ska känna mig riktigt bekväm, men skönt material. Blir inte svettigt på samma sätt.

Somnade på bussen hem, hur skönt som helst. Inte ofta det går att sova på stadsbussen. Försökte sova lite mer när jag kom hem, men det gick dåligt. Blir väl tidig säng ikväll.

Borde plugga till tentan imorgpn, men vet inte riktigt vad jag ska öva på. Har gjort alla övningar vi fått, och kollat igenom häftet. Kanske inte behövs så mycket, känns som att det sitter rätt bra nu. Bara att hoppas på det bästa.

Ikväll ska jag ge mig på att laga lax för första gången i mitt liv. Hoppas det går bra, lax är så gott. Laxfilé och potatismos, mumma. Vet dock inte riktigt hur man gör det på bästa sätt, så ska leta lite recept. I värsta fall får jag väl steka den, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0