Broken strings

Fredagen den nittonde februari 2010

08:19
Ville sova länge idag, men icke. Upp klocke åtte. Ska försöka somna om framför nåt program på Play sen, när Tommy åkt till skolan. Annars är detta ännu en såndär städa-tvätta-diska-fredag. Ganska skönt faktiskt. Snöstorm ute, så är inte överdrivet sugen på att gå utanför dörren. Synd dock, hade tänkt gå långpromenad idag. Jaja, vi får se om snön lugnar ner sig i eftermiddag.


10:59
Har verkligen tagit en lugn förmiddag. Kollat tre avsnitt av Kniven mot strupen, och så badat lite. Städningen och disken tar jag itu med samtidigt som tvätten kör.

Idag kom vårt Wii, fy vad kul! Ska eventuellt chippa det i eftermiddag, så då kan vi ladda ner en massa spel, gött. Är riktigt nice med Wii faktiskt, finns många roliga spel. Använde oss av våra spargrispengar och pengarna som Tommy fick för DVD:n. Känns som ett bra gemensamt inköp.


19:31
Idag har jag både sökt jobb, fått intervju, och fått jobb. Gaaaanska bra gjort! Sökte jobb på Torget igen, fick en intervju hos en assistentfirma, och så fick jag jobbet på Torget redan idag! Nice. Jag tycker faktiskt att det ska bli kul att jobba på Torget igen. Nog för att det var sjukt jobbigt i somras, men nu ska jag bara jobba i cafét, och det är en helt annan sak. Visst, det kommer vara stressigt, men jag tror inte det blir på samma sätt som då. Och hatar jag det får jag säga upp mig, så är det ju. Mitt mål är att se till att jag får jobba varannan helg, eventuellt nån vardag också. Dessutom vill jag jobba med Viktoria, det underlättar en hel del. Och så vill jag inte jobba alltför mycket i sommar, bara max fyra dagar helst. Annars finns risken att det blir för mycket. Men vi får se hur det utvecklar sig. Har ju som sagt en arbetsintervju i mars, så får se vad som händer där. Får jag provjobba där och tycker att det är bättre får jag helt enkelt säga upp mig från Torget. I alla fall ska jag jobba imorgon. En bra sak är i alla fall att man får lön den femtonde, så jag får pengar både den femtonde och den tjugofemte. :P


22:40
Har haft myskväll. Som vanligt på fredagar. Det är inte så svårt att gissa sig till att jag inte är någon partytjej. Tycker det är skönt att bara vara hemma och softa, och billigt är det också. Lägger hellre en hundring på hemlevererad pizza än på inträde på en krog. Och dricker hellre läsk än drinkar. Yes. Såklart har jag kollat på Lets Dance och Solsidan, och så hann jag få in Glamourama under nyheterna. Precis som en fredag ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0