Be my mirror, my sun, my shield

Lördagen den sjätte februari 2010

11:12
Vaknade tidigt idag, men var rätt trött ändå, så har varit en seg förmiddag. Hade tänkt gå en lite längre runda med Spike, men kroppen är fortfarande svag efter sjukdomen, så blev bara en liten rundtur mellan gårdarna. Han fick ett ryck och skulle gå på ut i snön där någon hade trampat upp spår, men han ångrade sig nästan sen, för snön var så djup att han fick hoppa mellan spåren.

Snart ska jag ta bussen upp på stan där jag ska träffa Sara, mys! Tror inte jag ska köpa något, har shoppat tillräckligt nu. Fast känns bra att gammis skickat in pengar på fel konto, de kom till rätta idag, då känner jag mig inte lika fattig längre.

Ikväll är det premiär för Melodifestivalen, och som alla andra år ska den avnjutas tillsammans med Anna. Vi ska vara på Rådmansgatan den här gången. Det blir väl morötter och dipp som vanligt, hehe.


17:11
Vi segade på stan, ganska planlöst. Hann inte så mycket mer än att gå in på H&M (där jag införskaffade mig ett läppglans och ÄNNU en randig tröja!) innan vi mötte hennes föräldrar som ville bjuda oss på lunch, så då käkade vi på Saigon och sen skulle de dra. Jag gick och handlade lite grejer på Ica, och sen åkte jag hem. Gick ut på promenad med Tommy och Spike, och sen kollade jag på Blåsningen och åt upp chokladpuddingen från igår. Sen kände jag mig frusen, så då gick jag och la mig i badet. Läste lite i Glamour och sen somnade jag. Sov i säkert trekvart, superskönt! Nu väntar jag på att våra beställningar från PizzaOnline ska komma!


22:59
Tycker att det var ett bra startfält i Melodifestivalen ikväll. Singel var ju bara pinsam och hon Jenny Silver var väl inte så mycket att ha, men resten gillade jag. Anders Ekborgs låt passade dock inte i Melodifestivalen, men den hade varit bra i en musikal! Jessica Anderssons låt var ganska tråkig, men hon gjorde den bra. Pain for Salvation, eller vad de nu hette, var bra, men jag satt hela tiden och väntade på att låten skulle dra igång på riktigt. Var inte riktigt beredd på att det skulle vara en finstämd låt á la Coldplay. Att Ola skulle gå vidare förstod man ju på en gång, den låten kommer spelas mycket i radio, även om den inte är riktigt min stil. By the way, vem är den där Natalie? Han har ju redan en låt som heter just så, och jag tror faktiskt att hennes namn är med i denna låten också. Weird. Salem Al Fakir var bäst ikväll, han är så himla söt! Som en liten pojke som man bara vill krama om, ser så himla lycklig ut! Fast den låt som borde slå bäst i Eurovision torde vara Linda Pritchards, den kändes lite sådär "turkig" á la Antique. Var inte riktigt vad jag väntat mig från henne, men aah. Tycker i alla fall att det var en bra öppning för denna säsong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0