Dan före dan före dopparedan

Idag, hörrni, är det dan före dan före dopparedan. Julafton på fredag, tamejtusan! Helt sjukt..

Idag ska jag inleda projekt Storstädning. Ja, jäklar, vad här ska fejas och putsas och dammas! Okej, kanske lite väl höga ambitioner för att komma från mig, jag suger på att städa. Men det ska i alla fall städas noggrannare och bättre än annars, så det så! Man ska ju julstäda. Speciellt köket ska få sig en rejäl omgång. Ugnen, micron och kylskåpet ska skina ikväll. Jag vet att man borde städa dessa saker ofta, men det är ju så jäkla tråkigt. Ugnen tror jag inte att jag städat sen jag flyttade in faktiskt.. Fast det är faktiskt mest luckan som ser förjävlig ut, insidan av dubbelglasen.. Men ändå. Micron vetetusan om den ens går att få ren, den är ju gammal som gatan. Men vi får prova!

Sen ska det även storhandlas idag. Om jag känner min käre sambo rätt så vaknar han väl om någon timma, men vi lär inte komma iväg till affären förrän vid fyra, och det är ju verkligen sämsta tiden att storhandla. Speciellt denna veckan. Det lär vara kaaaaaooooooos på Maxi, alla ska ju julhandla. Men men, lär i alla fall gå snabbare idag när det bara blir jag som får plocka åt mig alla grejer. Spike måste ju följa med, för han har inget dagis på onsdagar, och han kan ju som sagt inte vara hemma själv. Och ute i kylan kan vi definitivt inte lämna honom, så han och Tommy får gå på promenad medan jag handlar. Varför ska de ens med då, tänker du kanske nu, men du förstår att jag klarar inte att bära hem allt själv. Fast i och för sig har vi ju pulkan nu, men ändå. Jag vill inte göra det själv, hehe. Och det är väl enda sättet att lura ut Tommy att gå en lite längre sväng med Spike..

Sen ska jag även slå in alla julklappar idag. Har bestämt mig för att verkligen försöka slå in dem fint i år, har fint papper och allt. Men jag är inte duktig på att slå in paket, brukar faktiskt få skämmas när jag lämnar över presenter, har liksom inget tålamod med att sitta och pilla. Men ska försöka i år i alla fall, har åtminstone lättinslagna paket!

Idag är det en sån här dag som jag bara vill få bort. Jag vill ju ha julafton! Egentligen brukar det ju vara den 23:e som man bara går och väntar på julafton, men för mig blir det idag, för förhoppningsvis jobbar jag imorgon. Om jag inte ska jobba imorgon blir det väldigt jobbigt, för då har jag inga projekt kvar att jobba med. Då blir det segt. Attans..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0