You are my sweetest downfall

Söndagen den elfte april 2010

09:19
Åh, vilket underbart väder det är idag! Välkommen tillbaka, solen! Gjorde inte ens något att Spike väckte mig idag igen. Så skönt ute. Blir helt klart till att inviga balkongmöblerna. Oooh, vad mys, sitta på balkongen med en tidning och något gott att dricka. Wie. Men först ska jag åka till Vintrosa och lämna tillbaka bilen. Måste kolla hur bussarna går så jag kan tajma lite.


Spiken fick gosedjur från IKEA igår (:


Blåsippan ute i backarna står


Spike vill ha Marcus äpple


Lilla snigel, akta dig


Vårfint


Lite väl stor boll kanske..


16:44
Har invigt balkongen idag. Blev riktigt varmt att sitta där, nästan på en gång! Riktigt nice. Har inrett den lite nu också, fast saknar blomlådor och sånt. Det blir vårens projekt, att inreda och odla på balkongen. Jag har inte direkt bra hand om växter, men någon liten planta ska man väl kunna få att gro där ute? Vi har ju faktiskt sol nästan hela dagen..

Anna kom förbi en sväng på eftermiddagen. Vi fikade ute på balkongen, och sen gick vi på promenad och köpte glass. Efter det blev vi så trötta att hon gick hem igen, haha.

Är jättetrött, man kanske skulle ta sig en tupplur innan det är dags att sätta igång med maten?



Såhär ser det ut på balkongen just nu. Möbler från JULA (finns  även på Rusta),
ljuslykta från Indiska, och flaskor med värmeljus från Clas Ohlson.



17:21
Kan fortfarande inte få nog av Samson. Så sjukt fin låt! Jättekul att spela på piano också. Lovelovelove.

You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the sheets of paper lies my truth
I have to go, I have to go
Your hair was long when we first met

Samson went back to bed, not much hair left on his head
Ate a piece of wonder bread and went right back to bed
And the history books forgot about us, and the Bible didn't mention us
The Bible didn't mention us, not even once

You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the stars came falling on our heads
But they just told light, they just told light
Your hair was long when we first met

Samson came to my bed, told me that my hair was red
Told me I was beautiful and came into my bed
Oh, I cut his hair myself one night
A pair of dull scissors and the yellow sky
And he told me that I'd done alright
And he kissed me until the morning light, the morning light
Kissed me 'til the morning light

Samson came back to bed, not much hair left on his head
Ate a slice of wonderbread and went right back to bed
Oh, we couldn't bring the columns down
Yeah, we couldn't destroy a single one
And history books forgot about us
And the bible didn't mention us, not even once

You are my sweetest downfall
I loved you first


20:52
Beställde mat från pizzerian här i Baronbackarna förut. Första gången sen vi flyttade hit. Nåväl, jag tog en grillbit med pommes och bea. Den där bearnaisen var fanimig den flottigaste jag ätit i mitt liv, jag känner fortfarande att jag liksom är helt insmord på insidan. Äckeläckel. Jag är lite hungrig, men känner samtidigt allt det där fettet ligga som en hinna över hela min magsäck. Vad tror du, kan lite popcorn hjälpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0