When it rain, rain, rains

Tisdagen den sjätte april 2010

08:53
Hallihallå. Trött tjej. Vad jag ens gör uppe vet jag inte, men tvivlar på att jag hade kunnat somna om i sängen igen. Får försöka somna om i soffan. Det kan man göra när man har tid. Troligen ingen feber idag, eller i alla fall inte just nu, men fortfarande väldigt snorig och ont i halsen. Får se om jag orkar åka på grammatiken idag, men kör blir det i alla fall inte. Fast borde verkligen gå på grammatiken, för det är så svårt att läsa ikapp. Fast å andra sidan har vi inte gått igenom något nytt än. Men ändå. Jaja, vi får se senare. Nu ska jag i alla fall kolla på Paradise Hotel, loves it!


17:16
Gick bra på lektionen. Jag piggade upp mig med Cola light och en supergod muffin med vit choklad och nötter i. Även fast vi inte går igenom så jättemycket nytt så känns det ändå viktigt att gå på lektionerna, för man lär sig ändå. Särskilt i översättningsövningar, finns massa saker som man tror är rätt, men som tydligen är fel.

Skaffade ett bank-ID idag, så nu har jag kollat hur mycket skatt jag ska få tillbaka. Cirka 2 500 får jag, känns bra. Och ca 80 000 hade jag tjänat in under året, det är inte illa för att bara ha haft extrajobb.

Känner mig verkligen på bättringsvägen. Imorse vakande jag med nästäppa och halsont, men nu har det faktiskt nästan försvunnit. Super! Trodde jag skulle vara mer sjuk längre, men fy vad skönt att jag snart är frisk. Om det fortsätter i den här takten kanske jag till och med kan åka iväg och träna i helgen. Fast man ska ju vara försiktig när man har varit förkyld, ska ju typ vänta en vecka. Men vi får se hur jag mår och så. Förhoppningsvis kan jag i alla fall gå på långpromenad med Spike imorgon, fast det beror ju på foten också, den krånglar fortfarande. Får köpa ilägg och se om det hjälper.

Här kommer lite sköna bilder på Spike. Har lagt ner hans blogg, så nu kommer jag rapportera om hans fadäser här istället!



Spike sover med huvudet vilandes på Tommys hals



Såhär ser det ut när Spike har lekt med sina gosedjur



Får gårdagens pommes frites. Gaaanska sugen kille!


18:06
Fick ett litet infall och beställde hem två jumpsuits från H&M. Tänkte att såna kan vara sköna i sommar. Som att ha shorts och t-shirt, fast de sitter ihop. Ser lite ut som klänningar. Tror de kan bli riktigt nice. Hoppas de är snyggare på, än vad de ser ut när de bara ligger, så att säga. 99 :- styck i alla fall.





20:53
Har inte blivit av att Spiken fått någon riktig promenad idag, så nu på kvällen gick vi bort till grusplanen på Mikaelskolan, som ligger bara tvärs över gatan, och lekte med bollen. Och OJ, så han sprang! Greyhound-varning på det alltså. Riktigt snabb liten rackare. Han sprang och han sprang och han sprang. Går inte riktigt att trött ut honom heller.. Men efter cirka en halvtimma tyckte han att han sprungit tillräckligt, så då gick vi hem. Han drack ganska mycket vatten när vi kom hem kan jag säga, haha! Och vi hade allihop en massa grus med oss in. Spiken fick bada. Han tycker inte så värst mycket om det, men han står i alla fall stilla, så länge jag låter bli framtassarna. Däremot tycker han att det är väldigt obehagligt när pälsen torkar. Han brukar lägga sig i soffan och rulla runt och gnida sig så att han ska bli torr. Sötnosen! <3

Helt plötsligt blev jag supersugen på att bli riktigt, riktigt blond. Alltså sådär fräsch beachblond. Nästan vitt, fast mer silver. Hmm.. Jag tror minsann att jag ska slå en pling till Virginska och se om de kan lägga i en massa slingor i håret. Tror det kan bli himla schysst faktiskt! Nice när solen kommer fram. Räcker med slingor, för så fort solen fått göra sitt med håret så blir jag några nyanser ljusare. Men några slingor blir nog en bra hjälp på vägen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0