The winner takes it all

Fredagen den nionde april 2010

08:53
Väcktes av en extremt kissnödig hund imorse. Jag som tänkte sova länge.. Det är sånt där väder ute idag också, sånt där grått som gör att jag är trött hela dagen. Inte bra.

Ska mest pyssla här hemma på dagen. Ska städa lite (idag ska det verkligen bli av!), och så tänkte jag ha lite hemmaspa, med hårinpackning, fotfil, nagellack och allt sånt. Känner att jag gått runt och varit lite halvskabbig hela veckan, så behöver snygga till mig lite!

Ikväll är det som sagt vårkonsert. Taggad! Det kommer väckas många minnen, lite sentimental kommer jag allt bli. Tänk att det är ett år sen man själv stod där på scenen. Underbart.


12:49
Har varit ute på promenad med Spike. Tyckte att han kunde få springa fritt ett tag, så vi gick rundan runt ån. Brukar inte vara så mycket folk där på vardagarna, och dessutom finns det ingen bilväg som han kan springa ut på. Dock vet jag inte riktigt vad som skulle hända om han får för sig att hoppa i ån efter en anka. Tror inte att det är varken särskilt djupt eller strömt, men ändå. Får se till att han inte vill bada, helt enkelt.








14:41
Ibland blir jag bara så himla tjejig. Nyss målade jag naglarna vårigt korallrosa, och sen gick jag igenom alla mina läppstift. Egentligen använder jag inte läppstift så ofta, men de är så himla roliga att köpa! Kanske man skulle börja använda dem mer? Särskilt när det vankas utgång eller liknande. Ikväll har jag planerat att vara snigg, trots att ingen kommer kolla på mig på konserten. Kanske kommer upp en dagens outfit senare, i sann fashionistabloggstyle! Inte för att jag är en sån, men ändå.


Korallrosa nagellack från Depend, självklart med överlack!


De flesta av mina läppstift går i rosa toner. De bruna har jag inte köpt själv..


Nagellack ska vara billiga; de flesta är från H&M eller Depend, och en
del har följt med som gåva i någon tidning


22:54
Jaa, Risbergskas vårkonsert 2010.. Vad ska man säga? Det var MAGISKT! Första akten satt jag bara och var varm inonbords hela tiden. Fyyyyy, vilka grymma solister! Tänk vad alla har utvecklats. Alltså alla var verkligen grymma, det är inget att orda om. Och vilka bra låtar! Inte för att jag kände igen så många, men ändå, fick några nya favvosar istället. Mest kul var det nog att se killarna, så himla bra! Själva hade vi ju nästan inga killar som kunde sjunga, så det var ju kul med en konsert med riktigt grymma grabbar! Ja, alltså, gud, det var så bra, så bra! Jag vill se igen. Och så var det såklart jättekul att krama en massa lärare. Kärlek till Risbergska! Tyvärr blev det inga bilder, men jag bjuder på en nostalgibild från våran konsert, som jag hittade på Risbergskas hemsida.


Jag, Maria, Martina, Samantha och Sofie sjunger Edge of Seventeen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0