Here I go again

Måndagen den femte april 2010

01:53
Man skulle kunna tro att jag är uppe väldigt sent, men egentligen är det tvärtom. Eller jag vet inte. Men jag har i alla fall sovit, med syfte att vakna imorgon bitti. Tyvärr funkade inte den planen. Istället har jag vaknat sisådär en gång i halvtimman sen halv elva, på grund av äckelfeber. Jovisst serru. Nog har jag blivit sjuk alltid. På många sätt är det riktigt dåligt (ska jobba imorgon, MÅSTE verkligen jobba imorgon, ska till tandläkaren på tisdag, kan inte missa i skolan, ville komma igång med träningen igen, med mera..) men på ett sätt är det rätt skönt. Har gått och varit småhängig i över tre veckor nu, utan att det blivit något av det. Men nu har det brutit ut på riktigt, vilket förhoppningsvis betyder att jag kommer bli frisk ordentligt efter detta också. Men självklart är det overwhelmingly (jag tappar ord..) dåligt att vara såhär sjuk. Särkskilt då med tanke på att jag verkligen måste jobba imorgon, eftersom jag är den enda som har jobbat i över en månad. Skulle egentligen ha varit ledig, men av diverse anledningar måste jag alltså jobba imorgon, sjuk eller inte. Jag får helt enkelt göra så att jag ringer imorgon bitti, säger som det är, kommer överens om något med chefen, och så får jag förhoppningsvis gå efter två-tre timmar. Sist jag var sjuk på jobbet hade det bara börjat med lite feber och sånt, men eftersom det är ett väldigt aktivt arbete att jobba på café med full ruljans så blev jag bara sjukare och sjukare för varje timma, och när jag äntligen fick gå hem (efter att uttryckligen ha sagt att jag inte stod ut längre) hade feber stigit till hela fyrtio grader. Jag tänker inte utsätta mig för detta igen, så idag tänker jag vara stenhård på att jag måste gå så fort jag känner att det inte går längre. Men jag förstår verkligen att jag måste åka dit en sväng ändå, det fattar man ju att det inte fungerar att ha lunchrusning med bara nyanställda som inte riktigt lärt sig än. Men som sagt, få fort det blir lugnt eller jag känner att det inte går längre så får jag dra därifrån. Tack och lov för att jag har bil.


09:31
Inte så värst jättepigg efter att endast ha sovit i sex timmar. Fast det är ju egentligen ganska normalt att sova så lite, men ändå. Dock är jag pigg i själva sjukan, Panodilen har jobbat inatt. Har bara lite feber just nu. Fast jag har å andra sidan nästan aldrig feber på morgonen. Wellwell, ska nog klara mig på jobbet i några timmar i alla fall. Fast vädret vill man ju bara dö på. Äckelsnö ute. Fy.


23:09
Gick helt okej att jobba idag, trots sjukdom. Panodilen fick jobba, så att säga. Var liksom lite off, så jag orkade inte stressa, utan tog det lugnt i min takt. Vid fyra kunde jag dra hem. Åkte hem till Vintrosa och lämnade bilen och åt lite tårta. Marcus fyllde ju förra veckan, så det var lite kalas för honom. Fick med mig en påse med fikbröd hem, av gammelmormor. Plus en femhundring och en obligatorisk dikt, hehe. Hon är för söt, gamla tanten. (:

Åt världens godaste köttbit till middag idag, jag lyckades verkligen med kryddningen! Kollade på Håkans bar, och sen däckade jag i nästan två timmar, skönt. Men nu blir det sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0