You are not alone

Söndagen den artonde oktober 2009

09:22
Mina vänner. Det är snart november. Jag säger bara OMG. den här hösten har gått så sjukt snabbt! Jag hinner inte med.

Idag är det fint väder ute, och det blir man ju alltid glad av. Ska snart cykla iväg till Frälsis och sjunga lite på ett dop. Senare blir det eventuellt Marieberg/IKEA. Blir nog en bra dag!


13:03
Okej, det var visst barnvälsignelse. Inte dop. Frälsningsarmén har visst inte dop. Jaja. Same, same, but different. Fint var det i alla fall. Massa sång och musik, och bra predikanter. Jag tycker det är supermysigt i "kyrkan", trots att jag inte är troende. Fast grejen med mig är att jag så gärna vill tro. Jag vill verkligen det. Men det finns liksom inte en enda liten del av mig som verkligen känner att japp, Gud finns nog trots allt. Men det är så fint att gå på gudstjänster, jag vill också känna gemenskapen, jag vill också lovsjunga min skapare. Men Gud är nog inte med mig. Det ska nog till att jag får en riktig uppenbarelse för att jag ska bli kristen på riktigt. Så länge får jag väl sjunga för att det är kul.


18:21
Hittar fanimig aldrig kläder längre. I alla fall inget i affärerna. Fast det kanske beror på att jag har så mycket kläder, och att jag då insett att jag inte behöver sånt som jag redan har miljoner av. Måste försöka sälja lite på Blocket, så himla onödigt att det tar plats i garderoben. Man ska bara ha kvar sånt man älskar!
Lite shopping blev det allt ändå. Köpte bland annat ett svart hårspänne med en rosett på, love it! Körde med rött sånt igår, det är supersnyggt! Och så blev det ju lite på IKEA också, bland annat en tavellist att ha i köket.

Ikväll blir det mys. Lagar just nu hasselbackspotatis och fläskkarré (kom precis på att jag måste lägga köttet i marinad!), och sen har vi lite chips och dipp tills ikväll. Är ju ledig imorgon, så det är bara att köra på. (:


21:48
Shit, idag överträffade jag allt mig själv i matlagning. Vilket i och för sig inte säger särskilt mycket eftersom jag rent allmänt suger på att laga mat, men ändå. Gjorde som sagt hasselbackspotatis och fläskkarré, och guuuuudars vad det blev gott! Himmel alltså. Både Tommy och jag satt och kände att ett hallelujah var på sin plats, så gott var det. Det var nog främst köttet som blev magiskt. Kanske allra mest för att det inte blev så gott förra gången. Men idag blev det riktigt saftigt och mört. Jag tror det var marinaden som gjorde det. Och dte var inte svårare än att jag penslade på ett lager vitlöksgrillolja. Mumma! Det var första gången jag gjorde hasselbackspotatis själv, men det gick ju tydligen bra. Även det himla lätt att göra. Bara göra skåror i skalad potatis, helst jämnstora, smöra oh salta i cirka tre omgångar i ugnen, och när de är nästan färdig kör man på med ströbröd och ost. Mummsfillibabba! Det är nästan så jag till och med vågar bjuda hem folk. Fast bara nästan. Det kan ju ha varit nybörjartur också..

Kom på att jag glömde berätta en hemsk sak. Eller, ja, nu ska vi väl inte göra det större än det är, men ändå. Ni vet ju att jag tjatat om cheesecaken på mitt gamla jobb. Som jag inte har fått äta på jättelänge eftersom jag dels inte jobbar kvar, och dels eftersom fikadelen har varit nedstängd. Så idag var ett av mina missions med dagen att jag skulle få äta cheesecake på Torget. Så när jag kommer dit scannar jag av fikadisken. Nada. Njet. Nothing. Keine. Inget. Det fanns ingen cheesecake! Den har de slutat med, bara för att de nu bakar allt fika själva. Hela min dag blev förstörd. Här hade jag laddat upp inför denna kulinariska upplevelse, och så uteblir den. Fast sen kom jag på att vi skulle till IKEA, och där har de faktiskt en helt okej cheesecake. Den kan inte mäta sig med Torgets, men i nödsituationer får det gå. Dagen var räddad. Men ändå. Vart ska jag nu gå när jag vill ha den där alldeles extra krämiga varianten? Creperiet hade den förut, men har inte sett den där på säkert ett halvår. Jag tror jag får ge upp drömmen. Sadface.

Förresten så löste vi mysteriet med det galna sms:et till mammas jobbarkompis igår. Det visade sig att Marcus hade tagit mammas gamla telefon (hans egen är trasig) och kollat igenom den. Han hade även kollat gamla sms, typ, och på något vänster hade något gammalt sms lyckats skickas iväg till mammas jobbarkompis. Och eftersom Marcus har mitt gamla nummer stod det såklart mitt namn när han kollade upp numret. Så, där hade vi svaret på den gåtan.


22:58
Har spenderat kvällen framför Paris Hiltons british best friend. Det är kul, fast det är lite jobbigt att lyssna på tjejerna, för en del har riktigt jobbiga dialekter. Fast den värsta åkte ut i första avsnittet, hon pratade typ skottsk dialekt eller nåt. Som Amy McDonald.

Nu ska jag sova. Har ledigt imorgon, tjohej! Det är bra, vi ligger efter med städningen här hemma. Är ju van att vara ledig några dagar i veckan, men nu har jag ju haft VFU varje dag, och så har dte varit fullt upp i helgen. Men imorgon ska det bli skinande rent igen! Och så ska vi på bio, våra rabattkort går ut den här veckan. Blir antingen Upp! eller Bröllopsfotografen. Vi får se vad det blir. Nattinuffsan!







Har inte fotat på jättelänge, och särskilt inte mig själv.
Här är jag dock, med både rosett och rosa band.

Kommentarer
Postat av: Karin

hur söt som helst:)

2009-10-20 @ 14:40:05
URL: http://karindahl.devote.se/
Postat av: Karin

hur söt som helst:)

2009-10-20 @ 14:40:19
URL: http://karindahl.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0