Nu är det fredagsmys

Fredagen den andra oktober 2009

18:01
Dagen har gått fort, trots att jag vaknade redan klockan nio. Chillade lite på morgonen, kollade på gårdagens Inlåst, och sen åkte vi och handlade mat. Sen var det bara hem och laga lite lunch, och sen iväg till skolan. Idag hade vi riktigt kul, har världens bästa seminariegrupp! <3

Ikväll blir det bara mys med tacos och Idol!


21:17
Just nu är det så himla mysigt här hemma. Tommy har varit duktig och satt upp gardiner i vardagsrummet (gardiner till köket beställde vi imorse!), och de passar jättebra. De är olivgröna i något sidenliknande polyestertyg, och de är jättefina till de gula tapeterna och den bruna inredningen. Och så har vi nu tänt alla ljus som finns i rummet, så fint!

Men faaan, varför, varför, VARFÖR fick Camilla det sista wildcardet? Jag fattar det verkligen inte. Verkligen inte. Speciellt inte eftergårdagens fiasko. Och till råga på det; hon gör samma misstag idag igen! Hur kan man misshandla en så bra låt som Hallelujah på detta vis? Jag förstår det inte, det är sjukt. Hon har inget i den här tävlingen att göra, Bert Karlsson kan ta henne! Camilla var verkligen den enda jag satt och tänkte att det inte fick bli. Vem som helst, men inte hon. Jag både tror och hoppas att hon åker ut ikväll. Hon verkar helgo som person, men någon popidol är hon inte. Hade ju velat se Rasmus eller Carl där uppe! Eller Moa! Jaja. Annars har juryn verkligen gjort ett bra jobb; Reza, Eddie och Niklas var värda. Trodde dock inte att varken Reza eller Niklas skulle få sitt wildcard. Tycker dock jättemycket om Reza, men jag trodde det ändå inte. Och Niklas trodde jag inte att juryn gillade så mycket.. Men han är bra! Nu får vi se hur det går ikväll.


22:23
Självklart lyckas vi ställa till med en mindre eldsvåda såhär första gången vi tänder ljus. Ett ljus i vår stora ljusstake är lite glappt, så det har fyllts ut med en bit papper. Det tänkte ju inte vi på, så vi lät ljusen brinna. Sen såg Tommy att det brann lite väl mycket, så självfallet har pappret börjat brinna. Det hela gick dock bra, men det är massa stearin på golvet. Men det kunde varit mycket värre, glad att tapeten klarade sig!


22:41
Jag vet, man ska inte skylla på rösterna om man inte själv röstat, men VAFAN SVERIGE!? Hur kunde ni låta Jon åka ut? Och låta Camilla och Eddie vara kvar? Jag förstår det inte. Gissar att alla trodde att han redan var säker, det är det som är det farliga. Jaja. Nu är det som det är. Men fan va dåligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0