It's a beautiful day

Lördagen den tjugofjärde oktober 2009

10:56
För tredje natten i rad har jag vaknat massor med gånger. Undrar varför. Brukar vara stressymptom, men det vetetusan. Jaja. Fick ju sova ut idag i alla fall.

Idag blir det jobb. Vi ska iväg på lite kalas, så det blir väl fullt upp tänker jag. Skönt det. Hinner inte direkt äta någon lunch så jag får väl iskallt räkna med att vi får fika eller mat på kalaset.

Trist väder idag, hatar när det regnar på hösten. Speciellt om jag ska vara ute i regnet. Försöker komma igång med träningen nu igen, så ska som vanligt köra promenad innan jobbet. Det blir helt enkelt till att sätta på sig regnställ.


12:16
Provade Marabous nya choklad med toffee och valnöt förut. Det första jag tänkte var "this is heaven on earth", men sen när jag började känna smaken av valnöten var jag inte lika positiv längre. Den förstörde. Fast helt okej. Men de borde göra en med bara sörjan, mycket godare!
En annan ny smak jag provat idag var en yoghurt med krusbärssmak. Den var faktiskt riktigt god, det trodde jag inte. Men det var ju bra, då kan man köpa den fler gånger.

Idag ska jag börja läsa Dan Browns nya bok, "Den förlorade symbolen". Hoppas den är bra! Efter alla andra böcker han skrivit är förväntningarna höga.
Det är så sällan jag läser böcker numera. Förr läste jag jämt. Nu läser jag mest magasin, bara för att det är så lättsmält. Och förr passade jag alltid på att läsa på bussen, men nu åker jag ju knappt aldrig buss längre. Och man hinner knappt ta upp boken innan man är framme om man åker tåg till jobbet. Men den här boken är jag nyfiken på, så tar med den på tåget ändå!


23:28
Gick fort på jobbet idag, och det är ju alltid skönt. Fick in en promenad både före och efter jobbet. Inte världens bästa väder, men ändå. Hade bett Tommy att göra iordning mat åt mig tills jag kom hem, men det hade tydligen varit viktigare med hans spel, så det fanns ingen mat när jag kom hem. Jag pallade verkligen inte att göra nån mat sådär en halv elva på kvällen, så det blev popcorn till kvällsmat. Illa, men gott. Kollade på Desperate Housewives, det var längesen! Nu blir det sängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0