How could this happen to me?

Lördagen den tredje oktober 2009

10:59
Startade den här morgonen med att lägga mig i soffan och läsa lite VR. Mysmys. Just nu väntar jag på att min mannagrynsgröt ska svalna. Kan någon svara på varför gröt alltid kokar fast i botten, trots att man rör om hela tiden? Mycket irriterande. Måste vara en naturlag eller något.

Idag ska vi städa här hemma. Det är rätt mysigt på något sätt, så länge man får ta det i sin egen takt och när man orkar. Ska försöka ta itu med avloppet i badrummet, det är verkligen något fel på det. Vi ska prova med något frätande, förhoppningsvis hjälper det, så det inte svämmar över så fort man använder duschen.
Hade även tänkt ta en sväng upp på stan och leta lite inredning. Sånt är kul! Kanske blir det även en liten fika på Brogrens, Tommy har tjatat så.
Ikväll ska jag vara barnvakt åt Casper, mys! Fast han kommer sova nästan hela tiden, men ändå.


13:17
Nu har vi äntligen fått bukt med stoppet i avloppet. Massa äckliga grejer där nere. Men hoppas det klarar sig nu i alla fall. Fick även fixa lite stopp i handfatet, men det var enkelt. Duschavloppet fick vi skruva isär och grejer, lite krångligt sådär. Men nu har jag i alla fall bara disken kvar, sen har jag gjort min del av städningen. Tommy har knappt börjat..


23:47
Hemma från barnvaktandet. Det är inte direkt jobbigt att vakta Casper, åtminstone inte på kvällen. Leka en kvart, och sen ska han sova. Typ. Mestadels sitta och titta på tv, det är ganska easypeasy. Men mysigt de stunderna man får vara själv med gullet, han växer så fort!

Kollade på en ny serie på ettan, Nurse Jackie. Den var himla bra faktiskt. En lite udda sjukhusserie om en pilleraddicted sjuksköterska som är så långt ifrån perfekt som man kan vara. Cool tjej! Går kl. 22:45, lördagar på SVT1.



Nurse Jackie är en succé i USA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0