Fram med fyrtiofemmorna med lite action

Onsdagen den tjugoåttonde oktober 2009

09:58
Idag vaknade jag alldeles av mig själv redan klockan sju. Bara sådär, det var inte för att jag var kissnödig, som annar brukar vara orsaken till för tidig vakenhet. Nej, jag var pigg, och jag bestämde mig snabbt för att ta tillfället i akt och ta en powerwalk innan frukosten. Sagt och gjort. Jag klev bara upp och tog på mig träningskläderna, och sen tog jag mig ut på en runda runt Baronbackarna. Blev bara 25 minuter, men när jag väl bestämt mig för en runda, så blir det den. Tar en längre sväng över till gamla Hjärsta nästa gång tror jag. Himla skönt var det. Kallt men soligt, underbart vackert när solen kommer över husen och skiner igenom träden. Älskar höstens färger. Varje gång det är sånt här fint väder på hösten kommer jag på mig själv med att tänka att man inte ska vara annat än lycklig såna dagar. Rogivande för själen. När jag kom tillbaka tog jag mig ett bad, och sen bakade jag scones till frukost. Sjukt gott, en riktigt bra omgång! Avnjöt dem framför måndagens avsnitt av Färjan. Sen tog jag hand om stora disken, och lagade matlåda till jobbet. Och, ja, nu sitter jag här och konstaterar att jag har hunnit med himla mycket denna morgon. Om ungefär en halvtimma ska jag cykla iväg till universitetet och träffa min förseminariegrupp. Sen hinner jag förhoppningsvis hem och käka lunch innan det är dags att jobba.


13:37
Idag var vi förvånansvärt snabba med att göra klart våra uppgifter, tog bara en halvtimma. Skönt! Vi brukar alltid snacka bort minst en timma av jobbet, men det verkade inte som om någon av oss pallade med det idag. Lika bra det.

Nu har vi ställt iordning nya bordet och stolarna, fint blev det! Kanske lägger in en bild på det sen. Om jag orkar. Förmodligen inte. Hehe.


18:47
Den här dagen har gått väldigt fort, trots att jag gick upp tidigt och fick en extra lång dag. Känns som att jag precis kommit till jobbet, men snart är det slut på detta arbetspass. Det gör väl sitt till när vi gör lite extra aktiviteter, som promenader och dusch och sånt, men ändå. Fast det är ju bara skönt att det går fort. Ungefär två timmar kvar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0