Välsignad vare han

Lördagen den tjugoåttonde november 2009

09:53
Yay, första dagen jag fått sova ut den här veckan! Saknar mina sovmorgnar på universitetet.. Men bara en vecka kvar att gå upp tidigt varje dag!

Idag kommer jag vara på Conventum hela eftermiddagen och hela kvällen. Vetetusan när jag får komma hem ikväll. Tror sista konserten är halv sex i alla fall, så har jag tur är jag hemma före tio i alla fall. Idag blir det nog lite mer långtråkigt än igår, för idag får vi inte kolla på konserterna. Fast man hör ju när man är bakom läktaren, plus att man kan kika lite emellan några sektioner. Men ändå, det är ju en annan känsla inne i konsertsalen. Kommer bli sjukt mäktigt, dels när sjuorna och åttorna tågar in uppifrån läktarna, och sen också när det står tärnor utspridda i salen. Ja, hela akt ett brukar jag sitta med gåshud och snyfta lite. Den är så stämningsfull, luciadelen. Akt två är det lite mer fart på. Anywho, den som kollar på konserten kan inte bli annat än nöjd, och den som inte går missar verkligen något!


21:50
Det känns tomt nu efter sista konserten. Precis som efter SkRiKa och Vårkonserten. Kommer bli konstigt att ha vanliga lektioner på tisdag..
Intensiv dag idag. Ledde in mitt led väldiggt fint och bra, och så var det superbra att man faktiskt fick sätta sig och lyssna och titta! Så himla fina. Dock var det inte lika skoj att rodda efteråt. Men en kul grej var att vi hade femton lådor med lussebullar över. Vi lär få nästa vecka!

Nä, nu blir det nog snart sängen. Imorgon ska jag på julmarknad och adventsfika med Anna. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0