The award for the best liar goes to you

Torsdagen den nittonde november 2009

17:42
Idag har det varit en bra, men lång, dag på universitetet. Hade först förseminariearbete klockan elva, sen tog vi lunch, och sen var det seminarium från ett till fyra. Fast vi skulle ju ha slutat kvart i fem, så det var ju bra att vi fick sluta tidigt. Vi går nästan aldrig hela passen, vi är så få att det går mycket snabbare med allting, vilket är himla skönt, särskilt om man ska iväg efteråt. Idag gick vi igenom återstoden av kursen. Det är inte många träffar kvar, men goddaaaaaamn vad mycket vi har att göra! Två stora paper, en hemtenta och så några mindre uppgifter på det. Sheisse. Men men. Det går nog bra. Men är lite orolig över papret som ska skrivas i samband med VFU:n.. Men det får lösa sig.

Nu håller jag på att laga fläskpannkaka. Det är första gången jag gör det alldeles själv. Inte så svårt dock, men ändå. Eftersom vi inte har nån liten långpanna får vi göra en åttaportioners, så vi lär ju få äta fläskis tills vi dör här hemma. Fast då vet jag ju att jag inte behöver laga mat på några dagar, hehe.

Fortfarande lite öm i armen, men inatt ska jag nog kunna sova på den i alla fall. Idag fick jag dock reda på att vaccinet inte kickar in förrän tidigast om tre vecor. WHAT?! Jag som vaccinerade mig den här veckan enbart för att jag skulle vara säker på att inte bli sjuk under praktiken.. Fan. Fast det är klart, det är ju inget som säger att jag får svinis då, men ändå, man vet ju aldrig. Fast vaccinet kanske skyddar lite redan nu? Så att man i alla fall blir mindre sjuk än om man inte tagit det? Well, den dagen, den sorgen. Man kan ju för bövelen bli sjuk utan att det är flunsan. Men men.


21:02
Giiih, haft lite klädångest inför morgondagen nu på kvällen. Ska ut med Sofie, Mahja och Camilla imorgon, skoooooj! Har hela tiden tänkt att jag ska ha på mig spetskjol från Gina och en korsettliknande topp med små spetsärmar från Haléns, men har inte hittat några skor. Så hela kvällen har jag provat outfits. Nu har jag äntligen bestämt mig för spetsoutfiten och så blir det med största sannolikhet de röda lackskorna, eller alternativt de vanliga svarta stövlarna. Nu är det väl bara väskan kvar, men den spelar mindre roll. Måste dock köpa svarta strumpbyxor imorgon! Men vi ska ändå upp på stan imorgon, så det är lugnt. Ska även köpa lite cider, samt hämta ut en tröja på Lindex. Det blir heldag med tjejerna imorgon, förts stan, sen direkt hem till Camilla och mysa, kolla på Idol och spela spel, och sen utgång. Det kommer bli hur najs som helst! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0