Minnets harmoni

Fredagen den tjugonde november 2009

11:14
Jag kunde verkligen inte somna igår. Försökte hur länge som helst, men jag blev verkligen inte trött, trots att jag kollade på tv i sängen. Sugigt. Men än mer sugigt är att jag vaknade flera gånger under natten, när jag väl somnat. Bajs.

Nu är jag i stort sett färdigpackad inför ikväll. Tur att man kan lämna grejerna hemma hos Camilla, så man inte behöver släpa på en massa skrot inne på krogen. Låt mig säga som så att det är the big trunk med kläder, skor och sminkgrejer. Nästan i alla fall. Kul att göra sig iordning med flera, brukar alltid bara bli jag själv här hemma annars!


01:32
Åh, vilken himla bra dag det har varit! Brudmys för hela slanten, för längesen! Mer sånt. Blev lite shopping på stan, bland annat ett par svarta pumps som blev kvällens partyskor, och sen lite häng innan vi dukade upp tacos och förfestade framför Idol. Supernice! Sen blev det tågfärd in till stan, där vi tyvärr splittrades lite. Jag, och de flesta andta, gick till Frimis. Men det är bara att konstatera: krogen är verkligen inte min grej. Det är superkul att festa, men jag hatar att vara på krogen. Jag finner inget nöje i att dansa, eller i att trängas med fulla människor. Jag vill kunna sitta ner och föra ett samtal, eller kanske spela något kul spel. Jag vill chilla. Köket är det bästa stället att partaja på! Hemmafester is the shit. Jag får väl nöja mig med att förfesta nästa gång det vankas utgång. För det är ju faktisk ganska onödigt att spoila hundra spänn på inträde när det är kul i fem minuter. Dock är Frimis super på sommaren, för då kan jag välja om jag vill dansa (vilket är kul i små doser till rätt musik med rätt människor) eller om jag vill sitta på uteserveringen. Fast det är ju tyvärr inte sommar året om. Men men. Tommy kom i alla fall upp och mötte mig, så skjutsade han hem mig på sin cyke. Fast mongot hade fått för sig att han bara skulle följa mig hem, att jag skulle gå i partyskor. Killar alltså. De kan inte tänka själva. Men fick skjuts till slut i alla fall. Nu blir det sängen, och imorgon SkRiKa-konsert! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0