Looking into your eyes

Lördagen den fjortonde november 2009

12:29
Men vad värt att det var halv snöstorm inatt när det inte finns ett spår av snön idag.. Hatar sånt här väder. Det är fanimig inte okej att man måste ha alla lampor tända såhär mitt på dagen! Nä, novemberrusk är inte riktigt min grej.

Var ute och sprang förut. Jag är sämst i världen på att springa, två kilometer är ju ingenting! Fast jag springer inte för att få värsta konditionen, utan för att hålla igång över huvud taget. Hade jag haft lite mer tid på mig hade jag nog tagit en längre sväng, men som jag nämnde igår, eller när det nu var, så har jag praktik i två veckor snart, och då kommer det inte bli mycket springa, och då måste jag i stort sett börja om på noll igen när jag kommer igång igen. Men jag känner som så att det är bättre att springa lite än inte alls. Skönt var det i alla fall. Jag måste verkligen göra det det första jag gör, annars blir det inte av. Innan frukost helst. Jappsi.

Nu ska jag snart upp på stan på shoppingrunda. Primärt är det mamma som ska få en födelsedagspresent, och så ska jag köpa presentkalender som jag och Tommy ska ha här hemma. Man måste ju hålla på traditioner.. Men jag kommer nog köpa lite smågrejer till mig själv också, och så tror jag att jag ska köpa julklapp till pappa. Lika bra att passa på liksom.

Tommy var och lanade hos Hannes igår och det var planerat att han skulle vara där idag också, men inatt smög han sig hem av någon anledning. Han sover fortfarande, så jag vet inte varför han är hemma.. Han pallade väl inte trycket. Att han ens kom in i lägenheten är ett kapitel för sig, eftersom jag låst med säkerhetskedjan. Den är så himla värdelös, den är så lång att man kan öppna dörren såpass långt att man kan sticka in armen och lossa kedjan. Himla säkert..


15:05
Himla ovärd shoppingrunda. Det blev nästan ingenting köpt. Hade värsta listan och hade tagit u tpengar så att jag inte skulle övertrassera kontot, men vad blev det av detta? Jo, en present till mamma, som ju var viktigast, och så finnmedel till mig. Resten då? Nää. Det bidde inget. Så himla irriterande. Paketkalender var ju asdyrt! Jaja.

Resten av dagen blir det mest soft. Ska väl försöka städa lite i alla fall, typ dammsuga och städa inne på toaletten. Annars tv, film och tjockis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0