Heavenly Father

Måndagen den tjugotredje november 2009

07:20
Idag använde jag mig av min inre väckarklocka. Den som alltid väcker mig en minut innan larmet på mobilen. Så himla skönt när den kickar in. Brukar oftast bara vara när det är jätteviktigt att jag går upp en viss tid, dagar då jag verkligen inte får försova mig. Den är mycket bra att ha! Oftast piggare när den kör sin grej också.

Idag är det då dags för VFU igen, ska tillbaka till Karl Johan. Den här gången är det bara två veckor, och jag tror och hoppas att jag kommer få ut mer av den här perioden. Den här veckan är det temavecka, och högstadiet har julkonsert i helgen. Då ska jag jobba. Vet inte riktigt hur den här veckan kommer att se ut, men förmodligen blir det en blandning av att hjälpa till med konserten på Conventum och att täcka upp för lärare på mellanstadiet. I vilket fall som helst blir det med största sannolikhet inte några tråklektioner nere i bunkern där jag bara sitter och glor. Vanliga lektioner? Mycket möjligt. Men då har jag förhoppningsvis nåt att lyssna på, och kanske får jag hjälpa till med något också. Det märker vi. Jag väntar mig i alla fall en lång vecka.


17:05
Har faktiskt varit en riktigt bra dag på KJ idag! Hela förmiddagen tittade vi på film, Amadeus (som efter scenen där Mozart skriver Confutatis och Lacrimosa gjorde att jag längtade tillbaka till SkRiKa ännu mer!), och sen hade vi körrep på eftermiddagen. Visserligen har jag ju inte gjort något idag heller direkt, men ändå sköna grejer. Körrep är ju jättekul, jag försöker lära mig låtarna, hehe. Verkar som att resten av veckan kommer se ut ungefär såhär, med körrep här och där och så lite eget arbete emellan. Blir nog en bra vecka!

Mamma ringde nyss och kom på att hon glömt fråga mig om jag ville följa med och fira Linn som fyller 9 idag. Det vill jag såklart! Vi ska visserligen på förhandsvisning av Luftslottet som sprängdes ikväll, men mamma skjutsar in mig lagom till bion. Nice dag!



Den avslutande delen i Millennium-trilogin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0