Det ödet finner jag mig i

Måndagen den nionde november 2009

08:14
Tänka sig att man kan vara pigg när klockan ringer kvart över sju. En grå dag, till på köpet. Det är ju fantastiskt.

Fixat matlådan till uni idag, kör på den gamla hederliga kycklingsalladen gjord på isbergssallad, körsbärstomater, räd paprika, fetaost och grilad kyckling. Fett med gott, skulle man kunna säga.

Idag börjar vi delkurs två. Ingen aning om vad dagens föreläsningar ska handla om, men det blir nog bra. Har först ett litet seminarium, bara som en liten start, och så två föreläsningar. Går till tre idag, hellre det än fem som det brukar vara annars när det är dubbelföreläsning.

Now I'm off to the bus!


17:19
Seg dag på uni. Andra föreläsningen orkade jag inte lyssna på, trots att det var ett viktigt ämne (bedömning och betygssättning). Men nu ska jag i alla fall inte dit förrän på onsdag, då vi ska jobba i förseminariegruppen.

Har varit ute på promenad i mörkret. Är inte superbekväm med att gå ut när det är mörkt, men det går ju an när dels klockan bara är halv fem, och jag går i villaområdena. Men ändå. Skönt var det i alla fall.

Snart är det tvättid. Det blir stortvätt idag, alltså även sängkläder och handdukar. Det dumma är väl bara det att vi knappt har plats att hänga upp allt i lägenheten.. Hoppas att sängkläderna hinner torka i torkskåpet!


23:20
Kvällens tv har varit Ullared --> Grannfejden --> Raw Comedy Club --> Silent Libary. Det sistnämnda kan ha varit det roligate jag sett på länge! För den som inte är insatt i Silent Library kan jag berätta att det är ett slags lekprogram där ett lag vardera från Sverige, Norge och Danmark tävlar om vem som kan vara tystas. Låter enkelt va? Icke. Det själva programmet går ut på är att de "drar lott" om vem som ska utföra ett uppdrag, under tystnad. Uppdragen ikväll var bland annat att äta en massa wasabi, bli klippt i pottfrilla och att sätta på sig ern BH som sen fylls av kackerlackor. Tänk dig då att det är tre killar i varje lag, i tjugoårsåldern. De ska vara helt tysta medan dessa sjuka, men ack så roliga, uppdrag genomförs. Man ser hur de nästan dör av skratt, ja, förutom den utsatta kanske.. I vilket fall var programmet sjukt kul, jag kommer sitta bänkad nästa vecka!



Martin Soneby och Cissi Fors från
Ballar av stål är programledare för
Silent Library, kl. 22:30 på Kanal5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0