Satisfy me, then let go of me

Lördagen den trettionde maj 2009

10:17
Igår blev det ett litet stadssafari! Skulle skjutsa in Marcus och Silvio till ett lan i Sörbyängen, lämna bilen till pappa, och så skulle Tommy handla datorgrej. Att åka till pappa, och att fixa datorn var en simpel match. Det svåra kom när vi skulle till Sörby. Silvio sa att han hittade från Navet, så då körde vi den vägen, fastän det ligger i Ladugårdsängen. Men när vi kommit dit han hittade så gick det inte att åka längre, för det var cykel- och bussväg. Så då fick vi ringa till kompisen de skulle till, och då fick jag ny vägbeskrivning. Hade jag bara vetat exakt vart jag skulle från början hade jag hittat direkt, eftersom det var på samma gård som Bertil bor på! Åh, så typiskt. Allt detta tog nästan två timmar. I och för sig var vi på Willys också, men ändå.
   Sen skulle jag skjutsa Tommy till bussen. Vi var osäkra på om han skulle hinna med den, men vi provade. När vi var vid Svampen såg vi att bussen låg före oss så vi försökte köra om, och lyckligtvis hann vi precis förbi ett rödljus, som
302:an var tvungen att stanna för. Så Tommy fick snabbt som tusan hoppa av vid en hållplats, men han hann i alla fall!
   Sen åkte jag och hämtade upp Linn i Lillån, och så styrde vi mot Ervalla. Jag var lite förvirrad så jag åkte in en rondell för tidigt, så vi fick vända. Men sen hittade vi rätt! Det kändes som att man åkte fel hela tiden, men det gjorde vi inte. Kom till slut fram till Malin Hansson i alla fall, och där grillade vi och hade skoj. Kvällens bästa var lätt när jag, Linn, Werme och Samantha tog Gustav Danielssons skåpbil och åkte till Coop för att handla. Jag och Werme satt där bak, och det var så jäka kul! Vi rullade runt därinne och var allmänt farliga, men det var sjukt roligt! Väl på Coop handlade vi tio paket marshmallows, som jag fick stå och hålla i famnen. Det såg nog rätt kul ut. När vi kom tillbaka kollade vi på SkRiKa, och sen dorg vi ihop ett gäng och spelade nattbrännboll. Vi såg typ ingenting, men det var himla kul ändå! Och så signerade vi varandras årsböcker, tack för alla fina kommentarer! 
   Vid ett åkte de flesta, som inte skulle sova över, hem, så även jag. Men sjukt lyckad kväll, vi måste göra om det!

Idag är det jobbdags. Min sista helg på Torget! Synd bara att det är så fint väder, vi lär ju inte ha ett dugg att göra. Och inte kommer jag att få gå hem tidigt heller.. Men jag får väl stå ut, eftersom det trots allt är sista helgen.   


18:55
Idag har jag haft huvudvärken från helvetet. Hela dagen. Och såklart fick samma människor som alltid gå hem tidigt. Jag stod ut endast för att jag bara har EN dag kvar!

Ikväll ska jag och Anna bli fotograferade i våra studentkläder. Pappa fotar. Vet inte exakt var vi ska vara, men på något fint ställe i alla fall! Blir säkert fina bilder, brukar ju bli så fint ljus på kvällen.

Har inte satt på mig ringen efter jobbet. Fingret känns naket!


23:09
Nu har vi tagit en massa snigga bilder! Blev faktiskt nöjd med väldigt många, såg inte alls tjock ut idag! Förutom bamsearmen, men den får jag väl stå ut med. Har i alla fall lärt mig att posa bort den, haha! Bilder kommer senare. Finns några på Annas bilddagbok; http://alltidanna.bilddagboken.se.

Nu blir det sovas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0