Not gonna be just the victim

Fredagen den tjugoandra maj 2009

09:31
Inatt vaknade jag av att jag hade en vagel i ögat. Eller, jag vet inte riktigt om det är en vagel, har hört att sådana ska synas, men någonting i ögonlocket var det i alla fall. Pillar man lite så känns det som att det är en gelékudde som ligger under ögonlocket, som typ vänder sig hela tiden. Jätteäckligt. Ont gör det också. Går inte att sova, för det skaver som tusan när man blundar. Och det händer alltid nattetid, av någon anledning. Fast nu är det bra igen, nästan i alla fall. Men när jag vaknade imorse var ögat igenmurat av gegga, grosse! Ska nog ha glasögonen på mig under dagen, för säkerhets skull.

Inte särskilt härligt väder för grillkväll, men har man tur kanske det spricker upp tills ikväll. Bara det inte regnar är det lugnt för mig. Fast i värsta fall får vi ta elgrillen och grilla inomhus. Vi kan i alla fall ha det mysigt och sitta ute på altanen ändå, för vi har ju faktiskt värme där. Det är nice. Tror i vilket fall att vi kommer ha väldigt mysigt och trevligt. Ska bli kul att se hur Tommys "kompisgäng" går ihop med mitt. Tror det går kanoners!

Ska väl fortsätta med mitt städande idag, men eftersom jag var så effektiv igår är det i stort sett bara toaletten kvar, och det går ju snabbt. Sen är det väl mer lite förberedelser för ikväll. Typ baka kladdkaka, och handla lite och sådär.

Nu ska jag snart bege mig ner i badkaret med Expressen Fredag!


11:45
Har gått runt hela förmiddagen och väntat på att min telefon ska bli klar. Laddat in musik. Det går ju liksom inte att städa när det är tyst runtomkring. Men nu är den lille jäkeln klar, lagom till att familjen (utan mig) åker till morfar och kollar på en ful gammal moped. Så jag tror att jag ändå väntar lite med städningen, är ju så skönt att vara ensam hemma. Får bli en liten sångstund istället, det gillar jag!


12:17
Hörrni, jag tror bestämt att det är exakt två veckor kvar till studenten nu. :O Sick..


12:56
Nu är jag äntligen klar med all städning! Skönt. Nu behövs det bara fixas lite annat inför kvällen. Måste åka till affären och handla lite grejer, och så ska jag baka kladdkaka. Jeppjepp. Det blir nice. Ser fram emot kvällen!
   Tommy skulle visst jobba längre än han trott idag, så jag får fixa allt själv. Buhu.


14:41
Nu tror jag faktiskt att allt är klart inför ikväll. Till och med vädret verkar bli bättre än väntat. Dock blev detta en dyr historia. Eller, njae, kanske inte, men jag är inte direkt rik för tillfället. Men jag klarar mig! Upplägget är i alla fall så att alla tar med det de vill grilla och dricka (typ om man vill supa eller så), och så står jag för lite snacks, lite läsk, potatissallad och vanlig sallad. Det blir finfint! Hoppas verkligen att det är uppehåll ikväll, är ju så mycket mysigare att grilla ute!

Nu ska jag lägga mig och vila i väntan på att kladdkakan ska bli klar. Och vänta på att gästerna kommer, typ vid sex tror jag. Yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0