Killer heels

Måndagen den artonde maj 2009

20:39
Det är nog verkligen så att jag måste gå och lägga mig senast klockan tio för att vara en människa nästa dag. Somnade inte förrän tolv igår, och gick upp klockan sex med resultatet att jag har varit sjukt trött under dagen. Kanske inte när vi kom igång på teatern, och inte på religionen, men jag skojar inte när jag säger att jag blundade 70 % av den tre timmar långa s-blockslektionen. Och somnade nog till lite grann också. Är fortfarande aptrött, men har bestämt mig för att det är mesigt att gå och lägga sig före klockan nio. I alla fall om man inte börjar förrän halv tre nästa dag.

Efter skolan hämtade farfar mig. Provade klänningarna, förstås. De blir fina! Snart är de klara.
   Efteråt hämtade mamma mig, och vi åkte till SkoPunkten och köpte skor. Jag köpte killer heels, gladiators. Fast jag är coolare än alla andra och köpte bruna istället för de obligatoriska svarta. Skitsnygga! 300 spänn. Fast när jag kom hem upptäckte jag att Ellos sålde ut ett par nästan exakt likadana för 119 kronor, var 60 % rabatt. Så då köpte jag dem istället! Skulle de inte funka så kommer de andra säkert finnas kvar på SkoPunkten. Men snygga är de!

Upptäckte just att jag dubbelbokat mig själv i helgen. Nästan i alla fall. Tänkte ha en liten grillkväll med Anna & Johannes, och Hannes & Carin på fredag eller lördag, men kom ju på att jag ska på Räkbåten på lördag. Så det får i så fall bli på fredag. Om alla kan. Ska nog ha ett lite större partaj i sommar, kanske när jag fyller. Med mina andra buddies också, så ni inte känner er utanför!

Har, tack och lov, ingen religion imorgon, så jag börjar alltså halv tre med teater. Vi har vår föreställning imorgon. Jag tror det kommer att gå bra, vi satte det i stort sett idag. Rätt taggad faktiskt! Och skönt att man får två föreställningar på sig att göra bra ifrån sig.
   Imorgon måste jag även skicka ut studentinbjudningarna. Hoppas det är lite bättre väder så jag kan cykla ut med de jag inte behöver skicka.

Nää, nu är jag banne mig astrött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0