Ja, Es3 har inte några skoldagar kvar!

Torsdagen den tjugoåttonde maj 2009

11:58
Igår var det bal, och jag var väldigt nöjd med mitt utseende. Bilder kommer ikväll! Blev till slut några lockar och några pärlor i håret.
   Hann till Sofie, där det var mycket folk. Alla var så fina! Men det var mycket svart, skönt att jag vågade lite färg!
   Åkte till pappa och fotade vid en cab. Tyvärr blev det något fel med bilderna, men några ska nog gå. Har inte sett dem än, men jag gissar att jag ser väldigt fet ut på många bilder, för det lyckades jag göra på den enda bilden jag sett från kvällen. Det är ju det jag säger, jag ser fetare ut än jag känner mig! Gosh..
   Körde nyktert på balen, för jag gillar ju inte vin och sånt. Drack några klunkar cider, men sen började det smaka vin. Då fick det vara. Och inga roliga alkofrittalternativ heller, så det blev vanligt vatten. Men då blev det ju billigt i alla fall! Fast jag tycker nog att balen var väldigt överskattad. Visst, det var trevligt och så, men nä. Jag hade nog väntat mig mer. Det blev till och med en tidig kväll. Dels kändes det segt, och sen fick jag sjukt ont i magen av cidern. Men men! Snygg var jag! Förhoppningsvis, minus magen dårå.

Idag är alla, inklusive jag, väldigt sega. Skönt då att vi bara kollat på film på s-blocket, och dessutom började vi fyrtiofem minuter senare och slutade en halvtimma tidigare! Det är ju baar för sjukt. Fast skönt, men tanke på att vi i vanliga fall har s-block i tre och en halv timma!
   Snart ska vi ha den sista lunchkonserten ever! Jag är dock inte ett dugg taggad, men tror ändå att det kommer att gå bra. Vi kan våra låtar. Men just nu vill jag bara hem och sova.

Ikväll blir det bio med baby! Det står mellan Wolverine och Natt på museet. Den sista är ju lite nördig egentligen, men den ingår i det där sommarprogrammet. Har man gått på fem av elva filmer får man typ dubbla biopoäng, och det är ju rätt schysst! Men vi får se hur det känns ikväll. Är jag såhär seg är det nog lika bra att gå på den, flumma lite!
   Ska även vara fyllechaffis åt papi idag. Det funkar ju idag eftersom jag inte har någon skola imorgon. Eller, jo, jag har ju egentligen piano, men jag hatar pianot, så Dan får ha överseende med att jag inte kommer! Åh, lite dåligt samvete får jag ju, Dan är ju så söt! Men nej, det blir inget sånt imorgon!

Borde verkligen köpa ett nytt paraply. Mitt gamla fick jag slänga på jobbet i tisdags. Har dock inte pengar till att köpa nytt idag, då de sista kronorna går till bion ikväll. Men imorgon rullar slantarna in!


14:31
Fick kuta till 522:an förut, ända från Konserthuset till Olof Palmes torg! Shiiiiit, vad jag kutade. Men jag hann! Fick tyvärr stå, eftersom det var två dagisklasser på bussen..

Kollat på bilderna som pappa tog igår. Den där klänningen var verkligen inte smickrande för figuren! Fick både hängpattar och tusen valkar. Åh, jag hatar att jag känner mig mindre än vad jag är, vad tror folk om mig egentligen? Äckeläckel! Jaja..


17:20
Mums, sov en stund framför Top Model! Hjärta power naps.

Snart blir det bio. Blir Natt på museet, jag kände för komedi idag! Och så kan jag ta bilen, så himla skönt! Vädret är ju inte det bästa, och jag har som sagt inget paraply. Kan ju inte direkt släpa runt på ett stort..

Jaja, här kommer i alla fall en bild från balen, resten finns på Facebook!


 

21:31
Ja, att säga att filmen vore väl en överdrift, men absolut helt okej torsdagsfördriv!
   Innan filmen mötte vi upp Hannes och överlämnade hans skor, som Tommy lånat till balen. Det kom en konstig gammal gubbe och pratade med oss. Tror dock inte att han var alkis, men han var konstig ändå.
   Efter filmen hämtade vi upp Marcus och Adrian, de hade haft någon sorts avslutningsmiddag på skolan.

Mammas farfar dog visst idag. Kan inte säga att jag känner någon sorg direkt, har inte träffat honom på många år, men det är såklart aldrig kul när någon dör. Och speciellt inte för mamma och morfar. Särskilt morfar. Jaja, life goes on. Men en tanke sänder jag honom dock!

Har så sjuuuuuuukt ont i ryggen! Precis i ryggslutet, den delen man använder för att böja sig. Hate, hate! Måste fixa massagetid, men hinner inte nästa vecka. Förhoppningsvis efter studenten! Även knäet krånglar, det icke-opererade. Fan! Måste kolla upp det, det håller på precis som det andra gjorde.

Nu väntar jag bara på att få åka tillbaka till stan och hämta pappa, så jag får gå och lägga mig sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0