I see trees of green

Första maj 2009

17:57
Igår jobbade jag på bra i skolan. Malin Berg och jag hade grupparbete. Det startade egentligen i måndags, men då var båda borta. Men vi jobbade ikapp det mesta igår, så jag ska mest bara sammanställa ett A4 till alla i klassen på måndag. Gött.
   Det var bara vi två som var på ensemblen också, men eftersom vi ändå hade väntat länge på att börja lektionen så bestämde vi oss för att ha lektion ändå. Så vi letade upp en massa Disneylåtar och körde dem hela lektionen.

Det blev en riktigt lyckad valborg också. Efter lite letande hittade vi till slut en ledig grillplats vid Rosta Gärde. Det var jag och Tommy, Hannes och Carin, och så Carins kompisar Amanda, Anna och Henrik. Vi grillade korv och pinnbröd och hade allmänt mysigt.
   Polisen kom en gång, men som tur var så var det bara Tommy och Hannes som hade druckit lite, och de har ju åldern inne, så det var lugnt.
   När vi inte orkade sitta vid elden längre åkte vi hem till Hannes och kollade på Yes Man. Jag blev trött och somnade, och när filmen var slut åkte vi hem och sussade.

Idag har vi varit ute hela dagen. Först blev det en promenad på förmiddagen och sen tvingade pappa oss att jobba i trädgården. Så Tommy har hackat bort en massa grästuvor, och jag har målat trämuren.  Det var inte det minsta roligt, och jag var rätt sur över detta i början, men sen gick det över. Det var ju i alla fall fint väder.
   Sen kom Micke och Casper och fikade en stund. Mamma och jag ska vara barnvakt åt lillen nästa vecka, mys!

Nu ska vi åka till affären och handla lite mat tills ikväll, och sen har vi gjort nog med nytta för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0