Dodododododooooo

Fredagen den femtonde maj 2009

09:06
Hej, hopp i galoschen! Vem det nu var som kom på den härliga hälsningsfrasen..

Idag vaknade jag mycket tidigare än jag behövde, men det kan väl vara skönt ibland. Då kan man ju lyxa till morgonen lite. Hinner till exempel bada istället för att duscha. Yeah!
   Dagens första stopp blir på Virginska, klippa den förbaskade luggen. Skönt!
   Sen blir det Hallsberg, har sista lektionen med Josefine, ever. Saaaaaad!
   Sen blir det en snabbis hem (ingen ville fika med mig..), och sen tillbaka in till stan för att se den efterlängtade Änglar och demoner! Tommy och jag firar två och ett halvt år tillsammans, så vi lyxar till det lite!
   Det är en strålande dag, med fint väder, så den här dagen kan väl inte bli annat än bra?


11:25
Jag är så jäkla mätt! Insåg att jag hade ännu mer tid på mig än vad jag trott från början, och då kom jag på att jag lika gärna kunde skippa frukosten och köra direkt på lunch istället. Så jag gjorde lite potatis, och nu är jag supermätt!

Insåg att jag glömt min mapp med Josefines noter i skolan. Tur då att jag har bra minne, så jag kom ihåg hela låten. Men för säkerhets skull skrev jag ner ackorden ändå.

Idag är det ju som sagt fint väder, och då måste jag ju passa på att "inviga" min jeansjacka. Den är verkligen inte ny, köpte den någon gång på mellanstadiet, men jag har inte använt den sedan dess. Den är väl kanske inte jättesnygg, men bekväm och helt okej, och den är bättre att ha en dag som denna än skinnjackan. Så det så. Kände att jag även behövde klä ner mig lite, känner mig lite väl fin och tjejig i svarta strumpbyxor, spetskjol och blommig body. Men med jeansjacka och snygg scarf ska det nog bli bra!

Löning idag. Skönt! Fick ut 2 500 kronor, inte illa. Känns som det kommer att gå åt en hel del pengar nu.. Beställde ju grejer för 400 spänn igår, bland annat. Och så ska vi på Räkbåten nästa helg, och så går det åt pengar på balen och lite sådär. Men jag känner mig rätt rik ändå.


16:38
Nu är jag fin i håret! Jag trivs i lugg, det passar mig. Lättskött är det också..
   Passade på att köpa ett par bikinitrosor på Gina Tricot innan jag drog vidare till Hallsberg. Svarta i snygg boxermodell. Billigare än H&M's! Hittade en sjukt snygg tröja med olikfärgade ränder, har sett många med den, men inte hittat den i butik förrän nu. Tyvärr fanns den bara i XL och den kändes kanske lite väl stor. Men jag vill verkligen ha den! Nästan så jag köper den ändå, och har den som riktig oversize.. Vi får se!
   Fick 500 kronor i presentkort på IKEA av Lena och Josefine, som betalning för sånglektionerna. Åh, det är så tråkigt att vi inte ska ha några fler! Jaja. Nu är det ju så.
   Köpte en Ben&Jerry's innan jag tog tåget tillbaka till stan. Så sjukt god!
   När jag kom hem kollade jag igenom posten, och det var inte mindre än tre räkningar! Fy fan.. Trodde jag klarade mig den här månaden, men icke. Över 500 spänn i räkningar. Fast å andra sidan har jag typ 1 400 kronor kvar ändå, men i alla fall.

Jaja, nu måste jag dra iväg till bion!


21:57
Självklart hade tröjan tagit slut när jag kom dit för andra gången. Typiskt! Hoppas den finns på Marieberg imorgon, men jag tvekar. Men i så fall var det väl inte meningen då.
   Pengar gjorde jag av med ändå. Köpte äntligen ett minneskort till telefonen, det var ju värt. Och sen köpte vi present till Hannes, han fyllde förra veckan. Nu har jag väl typ bara 1 200 kronor kvar. Av 2 500.. Illa.

Bion var bra, men inte superbra. Da Vincikoden var bättre tror jag, där var det lite mer historia och sånt där annat intressant. Fast det var en väldigt fin film, visuellt alltså. Skulle verkligen vilja åka till Rom och kolla in alla statyer! Nej, men den var bra, timmarna bara flög, men jag tror att jag väntat mig nåfot mer. Det var inte som under Män som hatar kvinnor där jag hade kunnat se om den direkt igen. Men helt klart bra!

Nu är jag tröttis, ska upp och jobba imorgon. Eventuellt säga upp mig, om det blir läge. Gött! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0