Why should I complain?

Torsdagen den artonde juni 2009

09:37
Vilken mysdag jag hade igår, trots sjukdom!
   Först åkte Tommy och jag till stan och shoppade. Det blev ett par lila låga "converse" + ansiktsservetter från H&M, bok på Åhléns, guldörhängen på Lindex, samt bok + vattenfast mascara på Ica Maxi. Mycket nöjd! Men plötsligt är jag pank igen.. Typ. Vi avslutade shoppingturen med att äta underbar buffé på Pizza Hut.
   Sen på kvällen blev det spelkväll hos Hannes och Carin! Mycket mys. Vi spelade Finans och åt jordgubbar.

Idag är det dåligt väder igen, svensk sommar alltså. Min sista dag att bli frisk på. Fast jag tror jag är det nu, så det är ju bra. Har till och med kunnat andas genom näsan inatt! Goodie!
   Babe kommer hit sen, han fick låna bilen. Vi ska ägna eftermiddagen med att kolla på skräckis, och ikväll blir det kvällsöppet på Lager157, plus shopping av det sista inför semestern- alltså godis på Sötvaruhuset samt olika magasin.

Nu blir det bad!


12:17
Har legat nere i soffan och läst. Sträckläser en bok som heter "Såld" och som är en sann berättelse om en naiv flicka från Rysslands landsbygd som blir lurad att åka och jobba i EU, men istället blir såld. En riktigt hemsk historia som jag inte kan lägga ifrån mig!

Hoppas att babe kommer hem snart så vi kan kolla på film. Ska se Last house on the left, den verkar bra.
   Måste fixa mat innan han kommer hem. Hoppas att han slutar som igår, då blir det lagom att börja laga mat nu. Vet dock inte om jag har något av värde hemma att laga, men ändå..


15:58
Detta är en seg regning eftermiddag! Tommy har man inte så mycket nöje av egentligen, för han ockuperar bara datorn hela tiden.
   Mamma ringde förut och sa att jag måste städa innan jag åker. Det där förstår jag inte riktigt; varför ska det vara rent när man åker på semester? Det lär ju ändå skita till sig tills man kommer tillbaka. Antar att hon är rädd att Ebon, som ska vattna blommorna, ska kvävas av dammolnen eller nåt. I vilket fall fick jag se till att dammsuga förut. Hallen, köket och tv-rummet sparar jag till imorgon, kommer bli skitigt igen annars.

Igår var det avslutningsdatum för intresseanmälan på en ÖBO-lägenhet i Baronbackarna, och vi får gå på visning! Tyvärr är det inflytt redan första augusti, vilket kan betyda att vi måste skriva på kontrakt innan vi vet om vi kommit in på resepktive skola. Fast å andra sidan så är vi på plats åtta eller nio, så förmodligen får vi den inte, men ändå. Fast det är i vilket fall kul att få komma på visning, det är väl alltid bra?
   Vi har även anmält oss på flera lägenheter, främst i Baron. Jag hoppas vi får en trea med inflytt första oktober, fast kan även tänka mig en av tvåorna som har inflytt första september. Men helst en trea, det skilde inte så mycket i pris, men det är i så fall en likadan som Carin och Hannes bor i, och den känns väldigt lagom! Fast tvåan är i och för sig bara typ fem kvadratmeter mindre, men ändå..


16:50
Jag bara väntar på att få åka iväg till Marieberg / Lager 157. Kanske inte just för att det är speciellt roligt egentligen, men det är så drygt att bara vara här hemma. Snart är det dock dags. Men nu ska jag faktiskt ställa mig och göra en fantastisk fruktmix bestående av banan, äpple, nektarin och färsk ananas, toppad med vaniljsås!


21:40
Det var inte så himla bra på Lager157 idag faktiskt. Eller, jo, om man var ute efter jeans, speciellt för killar. Det fanns massor av jeans. Dock inte mycket för tjejer, i alla fall inget jag ville ha. Provade dock både ett par ljusa jeans och en fotsid klänning. Fast det slutade istället med en bok, liknande den jag läser nu (som jag förövrigt kommer ha läst ut innan semestern..) samt ett rosa linne för sammanlagt 65 kronor. Göttans!

Har käkat tacos med babe, och kollat på finalen av Hjälp, jag är med i en japansk tv-show (väldigt sjukt program, by the way). Nu blir det godis och film, närmare bestämt Last house on the left!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0